درآمدهای ریالی حاصل از فروش نفت، ۷۴ درصد افزایش یافته است

درآمدهای ریالی حاصل از فروش نفت، ۷۴ درصد افزایش یافته است
سخنگوی دولت گفت: خوشبختانه ۷۴ درصد درآمدهای ریالی حاصل از فروش نفت در سه ماه نخست امسال با افزایش روبه‌رو شده، اما باوجود مطلوب بودن منابع ارزی کشور و افزایش حدود ۲۱ درصدی صادرات باید نیازها و مشکلات برطرف شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت با اشاره به این‌که در بودجه سال ۹۷ پیش‌بینی صادرات روزانه ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه‌ای نفت خام و میعانات گازی با قیمت ۵۵ دلار برای هر بشکه لحاظ شده است، گفت: البته ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه نفت با قیمت حدود ۶۵ دلار با توجه به اتفاق‌های رخ داده به فروش رفته است.

سخنگوی دولت در این خصوص افزود: با لحاظ نرخ تسعیر دلار ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی در کل سال معادل ۱۰۷ هزار میلیارد تومان سهم دولت می‌شود که بر این اساس ۳۲ درصد از منابع به صندوق توسعه ملی و ۱۴,۵ درصد به شرکت ملی نفت برای طرح‌های توسعه‌ای اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ۷۴درصد درآمدهای ریالی حاصل از فروش نفت در سه ماه نخست امسال با افزایش روبه‌رو شده، اما باوجود مطلوب بودن منابع ارزی کشور و افزایش حدود ۲۱ درصدی صادرات باید نیازها برطرف شود.

نوبخت عنوان کرد: با توجه به درآمدهای ارزی نباید قیمت ارز با نوسان روبه‌رو می‌شد، اما به دلیل انتظار تورمی ناشی از شوک سیاسی تحریم‌ها، میزان تقاضای ارزی در کشور با رشد روبه‌رو شد، به نحوی که به افزایش قیمت ارز انجامید.

سخنگوی دولت گفت: سناریوهای مختلف و پیش‌بینی برای درآمدهای ارزی کشور در آینده و مصارف و تنظیم بودجه‌ای در نظر گرفته شده که این موضوع در جلسه کمیسیون اقتصادی تشریح شد.

به گزارش شانا، جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، عصر دیروز (دوشنبه، ۱۱ تیرماه) با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصاد و دارایی و مسئولان دیوان محاسبات و سازمان‌های نظارتی در خصوص بررسی مسائل ارزی کشور برگزار شد.
۱۲ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۲۶
شانا |
تعداد بازدید : ۲۵۰