سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس عرضه می‌شود

به دنبال دستور رئیس جمهوری برای عرضه سهام پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در بورس، ملزومات ورود سهام این پالایشگاه به بورس فراهم می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس ، محمود مختومی، مدیرعامل شرکت تاپیکو، امروز (سه‌شنبه، ۱۹ تیرماه) در آیین پنجمین سالروز ورود این شرکت به بازار بورس و اوراق بهادار گفت: دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری در مراسم افتتاح پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس دستور داد تا ملزومات ورود سهام این شرکت به بورس فراهم شود، بنابراین بلافاصله پس از این دستور با همکاری سازمان تامین اجتماعی و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) طرح عرضه سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بورس در دستور کار قرار گرفت تا امکان عرضه سهام این پالایشگاه فراهم شود.

وی افزود: امیدواریم دو سهامدار دیگر پالایشگاه ستاره خلیج فارس از جمله شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با مالکیت ۱۸ درصد از سهام این پالایشگاه، همکاری لازم برای عرضه سهام در بورس را داشته باشند.
مختومی ادامه داد: به منظور امکان حضور بیشتر مردم در بازارهای سرمایه و نقدینگی با تولید مستمر، استقبال اولیه از طرف بازار سرمایه نسبت به عرضه سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس انجام شده است.

مدیرعامل شرکت تاپیکو اعلام کرد: فاز سوم ستاره خلیج فارس تا پایان امسال به بهره برداری آزمایشی می‌رسد و در سه ماه نخست سال ۹۸ مورد بهره برداری رسمی قرار می‌گیرد.

وی همچنین از اختصاص سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیون یورویی به پروژه ساخت و تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبرداد.
۱۹ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۰
شانا |
تعداد بازدید : ۲۶۳