تاکید پاریس بر فراهم کردن شرایط برای تداوم فروش نفت ایران

وزیر امور خارجه فرانسه بر ضرورت فراهم آوردن شرایط برای فروش نفت ایران تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لودریان، دیروز (دوشنبه، ۲۵ تیر ماه) در پایان نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا، چین و روسیه که در سال ۲۰۱۵ توافق هسته‌ای با ایران را امضا کردند، باید برای تضمین ادامه صادرات نفت ایران یک سازو کار مالی ایجاد کنند.

فدریکا موگرینی، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز در پایان نشست وزیران خارجه عضو اتحادیه اروپا گفت: ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در آخرین نشست خود موضوع انسداد تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های اروپایی را بررسی کرده‌اند و همه راه‌ها را برای ادامه همکاری با ایران در نظر خواهیم گرفت.

کشورهای اروپایی، ضمن ابراز نگرانی از این اقدام دولت واشنگتن، راه‌های حفاظت از شرکت‌های اروپایی در مقابل تهدیدهای دونالد ترامپ را بررسی می‌کنند که مهم‌ترین آن «قانون مسدودسازی» است.

قانون انسداد اتحادیه اروپا می‌تواند از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌ها، چه فراسرزمینی و چه ملی که از سوی کشور ثالث اتخاذ می‌شود، حمایت کند.

موگرینی بلافاصله پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است. سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای حمایت خود را از برجام اعلام کردند.
۲۶ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۴۴
شانا |
تعداد بازدید : ۳۴۷