تامین خوراک طرح دی پلیمر آریا همزمان با افزایش تولید پروپیلن در کشور

خوراک مورد نیاز طرح دی پلیمر آریا با افزایش تولید پروپیلن درکشور بطورکامل تامین خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، رضا نوروززاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران ارشد این شرکت صبح امروز سه شنبه (26 تیرماه) از طرح دی آریا پلیمردرشهرستان خمین که تولید کننده پلی پروپیلن با ظرفیت تولید ۱۷۵ هزارتن خواهد بود بازدید کردند.

براساس این گزارش این طرح در حال حاضر ۶۲ درصد پیشرفت داشته و پیش راه‌اندازی آن اوایل سال ۹۸ خواهد بود و در فاز دوم در نظر دارد تا ظرفیت تولید خود را ۳۰۰ هزار تن افزایش دهد. برآورد اولیه سرمایه‌گذاری طرح ۳۵۰ میلیارد تومان بوده اما در حال حاضر این برآورد در حدود ۷۵۰ میلیارد تومان است.

حمید کبیری مدیر عامل طرح دی آریا پلیمر عمده ترین دغدغه آینده را تامین خوراک عنوان کرد و گفت: تجهیزات این پلنت مطابق با اصول مهندسی در اروپا تهیه شده و نمونه آن در نروژ راه اندازی شده است و روزانه به ۷ هزار بشکه پروپیلن نیاز داریم و امیدواریم در مواجهه با مشکل خوراک شرکت ملی صنایع پتروشیمی به ما کمک کند .

نوروززاده نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: نیاز کشور به پلی پروپیلن بسیار زیاد است و افق آینده صنعت پتروشیمی افزایش تولید پروپیلن است و نباید هیچ گونه نگرانی در مورد تامین خوراک داشته باشید و با توجه به این که واحد در حال احداث است موظف به تامین خوراک از طریق پتروشیمی شازند هستیم و با تسریع امورامیدوارم بزودی شاهد افتتاح آن باشیم.

بساق زاده مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز تصریح کرد تعداد زیادی واحد تولید کننده پروپیلن در کشورمان وجود دارد که می تواند خوراک این واحد را تامین کند. هر وقت طرح دی آریا پلیمر وارد سرویس شد پروپیلن پتروشیمی شازند در اختیار شرکت دی پلیمر آریا قرار می گیرد.
۲۶ تیر ۱۳۹۷ ۱۳:۲۳
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۹۰