آمادگی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای تامین کاتالیست مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی

شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بخش عمده ای از مجتمع های پتروشیمی در زمینه تامین کاتالیست، همکاری های پژوهشی، واگذاری لایسنس و بهبود و اصلاح فرآیند همکاری دارد.
علی پژوهان مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار نیپنا درمورد برنامه های هدف گذاری شده در سال جاری گفت: ما یک نقشه راه برای خود تعیین کردیم که بر اساس آن پیش می رویم. عمده تمرکز ما در سال جاری روی کاتالیست و برخی مواد شیمیایی استراتژیک است. قصد داریم تا پایان سال اقدامات لازم برای تجاری سازی این محصولات انجام دهیم به عبارت دیگر در نظر داریم که به دانش فنی و ارایه لایسنس دست پیدا کنیم.
وی در ادامه برخی محصولات شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی که امکان تجاری سازی آنها وجود دارد گفت: کاتالیست متانول کامل شده و به دنبال تجاری سازی آن هستیم همچنین کاتالیست آمونیاک نیز کامل شده، برای کاتالیست پلی پروپیلن نیز در صدد هستیم تا پایان سال تکمیل و تجاری سازی کنیم.
وی در مورد قرارداد های سال گذشته گفت:قرارداد تجاری سازی کاتالیستSAC500 در مقیاس صنعتی برای تولید گرید های پلی‌اتیلن سنگین بین شرکت پژوهش و فناوری و پتروشیمی شازند آغاز شده و حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشته البته این قرارداد چند مرحله دارد که مرحله اول آن بطور کامل انجام شده و مرحله دوم آن در پتروشیمی شازند انجام می‌شود و مرحله سوم در مجموعه ما و مرحله چهارم که تولید محصول از این کاتالیست است در پتروشیمی شازند انجام خواهد شد که مدت زمان انجام مراحل ۶ ماه آینده خواهد بود.
وی افزود: قرارداد ما با شرکت ایرلیکویید برای ارائه لایسنس نیز نهایی شد و پروپوزال فنی و پایه برای ارائه لایسنس به شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده است و در حال حاضر در حال مذاکره بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و کارفرما یعنی ما برای چگونگی اجرای پروژه هستیم. یکی از بحث های جاری نیز نحوه همکاری شرکت های اروپایی با ایران است که امیدواریم در چند هفته آینده مشخص شده و بتوانیم کار اجرایی را آغاز کنیم. ایرلیکویید در حال بررسی موضوع است و مقرر شده که نحوه همکاری را به ما اعلام کنند.
پژوهان در مورد شناسایی نیاز صنعت به دانش فنی گفت: در حال حاضر تمرکز بالایی روی موضوع داریم و سطح ارتباطات نیز گسترش یافته است و برآورد می کنم تا پایان سال جاری با بخش عمده ای از مجتمع های پتروشیمی در زمینه همکاری های پژوهشی، واگذاری لایسنس و بهبود و اصلاح فرآیند همراه شویم. ارتباط دوطرفه صنعت با پژوهشگر در حال شکل گیری است. آنها مشتریان ما هستند و باید توانمندی های خود را به آنها معرفی کنیم.
۱ مرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۰۳
تعداد بازدید : ۲۸۹