صادرات نفت خام مکزیک 20 درصد افزایش یافت

صادرات نفت خام مکزیک 20 درصد افزایش یافت
شرکت ملی نفت مکزیک از رشد 20 درصدی صادرات نفت خام مکزیک در ماه اوت نسبت به ماه پیش از آن خبر داد.
 

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت ملی نفت مکزیک (پیمکس) تولید کننده انحصاری نفت مکزیک روز گذشته (جمعه 31 شهریور) اعلام كرد: مجموع صادرات نفت خام مکزیک در ماه اوت با 19.9 درصد رشد نسبت به ماه ژوئیه به روزانه یک میلیون و 347 هزار بشکه رسید.

مکزیک ژوئیه گذشته یک میلیون و 123 هزار بشکه نفت خام روانه بازارهای جهانی کرده بود.

پیمکس اعلام کرد: تولید نفت خام مکزیک در ماه اوت با اندکی رشد نسبت به ماه ژوئیه به روزانه دو میلیون و 550 هزار بشکه رسید، در حالی که این رقم در ماه ژوئیه دو میلیون و 523 هزار بشکه در روز بود.

پیمکس اعلام کرد: تولید نفت خام مکزیک در ماه اوت تاکنون بالاترین رقم تولید این کشور در سال جاری میلادی بوده است.

مکزیک یک سوم درآمدهای خود را از محل فروش نفت خام به دست می آورد؛ از این رو هر گونه کاهش تولید بر درآمد و مسائل مالی این کشور تاثیر منفی می گذارد.

از سال 2009 میلادی تا کنون، با مهار افت تولید میدان های بزرگ و قدیمی مکزیک، تولید نفت خام این کشور نوسان اندکی داشته است اما همچنان با نقطه اوج سه میلیون و 400 هزار بشکه در سال 2004 میلادی فاصله دارد.

چنانچه پیمکس قادر به کشف ذخایر نفتی جدید و برداشت از آنها نباشد، خطر تبدیل مکزیک از یک تولید کننده بزرگ غیر عضو اوپک به یک وارد کننده خالص ظرف یک دهه آینده وجود خواهد داشت.

پیمکس تلاش می کند کمبود تولید نفت خود را با پروژه های اکتشافی جدید جایگزین کند و امیدوار است که قراردادهای نفتی مبنی بر طرح های تشویقی که در اصلاحات نفتی سال 2008 تصویب شد، به جذب بیشتر سرمایه های خصوصی کمک کند.

پیمکس اعلام کرده است قصد دارد در سال جاری میلادی، تولید نفت خام مکزیک را در سطح دو میلیون و 500 هزار بشکه در روز ثابت نگه دارد.

مکزیک سه چهارم نفت خام خود را میدان های نفتی فراساحلی واقع در آب های کم عمق در خلیج مکزیک برداشت می کند.

مکزیک هفتمین تولید کننده نفت جهان و یکی از صادر کنندگان عمده نفت به آمریکاست اما به دلیل پایین بودن ظرفیت های پالایشی خود نیمی از بنزین مورد نیازش را وارد می کند.

۲ مهر ۱۳۹۱ ۱۳:۴۲
تعداد بازدید : ۹۲۰