تاکید بخش خصوصی بر ایجاد بازرگانی قوی در بحث صادرات

اتاق بازرگانی تهران آمادگی دارد تا درکنار شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز شرکت های پتروشیمی قرار گیرد تا صادراتی پایدار و منسجم را هدف گذاری کند.
عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا ، با بیان این که باید صادرات محصولات پتروشیمی را بیش از گذشته افزایش دهیم، اظهارکرد: بهترین مسیر برای رشد اقتصادی کشور توسعه صنعت پتروشیمی و افزایش صادرات است و در این راستا همگرایی و اتحاد می تواند روند صادرات را شتاب بخشد.

علاء میرمحمد صادقی با اشاره به این که راه رهایی از خام فروشی و حرکت به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی ، تولید هرچه بیشتر محصولات پتروشیمی است، گفت: امروز بهترین مسیر برای رشد اقتصادی کشور توسعه صنعت پتروشیمی هم دربالا دست و هم در صنایع تکمیلی است و اتاق بازرگانی آماده هرگونه همکاری و تعامل با شرکت های پتروشیمی است .

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به این که از گذشته تا امروز صادرات محصولات پتروشیمی در صدر برنامه‌های دولت‌ها قرار داشته است، افزود: هم اکنون نیز باید صادرات محصولات پتروشیمی را بیش از گذشته افزایش دهیم، اگر خواهان کاهش خام فروشی هستیم باید تولید محصولات پتروشیمی هرچه بیشتر افزایش یابد.

وی با بیان این که ایران جزو کشورهای گازخیز جهان به شمار می‌آید، افزود: بهترین شیوه مصرف گاز طبیعی، استفاده از آن برای تامین خوراک پتروشیمی‌هاست پس باید از این نعمت خدادادی به بهترین شکل بهره برد.

صادقی تصریح کرد: چنانچه می‌خواهیم اقتصاد کشور با توجه به شرایط کنونی به سوی توسعه گام بردارد، بهترین راه افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی، تکمیل زنجیره ارزش و رشد صادرات است.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: کشورهای بسیاری علاقه‌مند به سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشورمان هستند و با ایجاد بازرگانی قوی در بحث صادرات، می‌توانیم مشتریان بسیاری جذب این صنعت کنیم.
۷ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۲۲۹