بانک مرکزی برای رویارویی با تحریم‌های نفتی آمریکا برنامه‌ریزی کند

بانک مرکزی برای رویارویی با تحریم‌های نفتی آمریکا برنامه‌ریزی کند
معاون اول رئیس جمهوری گفت: یکی از برنامه‌های آمریکا برای کاهش درآمدهای ارزی ایران، اعمال محدودیت در فروش نفت، صنایع پتروشیمی و فلزی است که در این شرایط بانک مرکزی باید در سیاست‌های خود بازنگری کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، عصر شنبه (۶ مردادماه) در مراسم تودیع و معارفه رؤسای کل جدید و سابق بانک مرکزی، روند شاخص‌های اقتصادی کشور در پنج سال اخیر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در زمینه مهار تورم، اشتغال‌زایی، افزایش سرمایه‌گذاری، افزایش صادرات غیرنفتی و برطرف کردن نیازها و مشکلات بخش خصوصی، تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید دستاوردهای خوبی داشته است.

وی با بیان این‌که کشور در شرایط خطیر و حساسی قرار دارد، افزود: در این شرایط محدودیت‌ها و دشواری‌های زیادی وجود دارد، اما این محدودیت‌ها به معنای بن‌بست نیست، بلکه فرصت‌هایی نیز ایجاد شده است که باید از آنها به خوبی برای توسعه کشور استفاده کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم درک و شناخت این دوران از سوی مسئولان اقتصادی کشور به منظور گرفتن تصمیم‌های مناسب، سیاست‌های آمریکا برای اعمال محدودیت علیه ملت ایران را تشریح کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین موضوع‌های مورد توجه آنها جلوگیری از نقل و انتقال‌های مالی ایران است و ما باید برای خنثی شدن طراحی‌های انجام شده، تدابیر هوشمندانه‌ای به‌کار گیریم تا ملت ایران و اقتصاد کشور دچار کمترین آسیب‌ها شود.

جهانگیری از رئیس کل جدید بانک مرکزی خواست با همه نخبگان و صاحب‌نظران اقتصادی مشورت کند و ابراز امیدواری کرد که همه صاحب‌نظران در این جنگ اقتصادی ناخواسته به دولت کمک کنند تا بتوانیم سربلند از شرایط پیش رو عبور کنیم.
۷ مرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۴۸
شانا |
تعداد بازدید : ۳۴۵