گاز همگام با اقتصاد داخلی حرکت می‌کند

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: گاز همگام با اقتصاد داخلی حرکت می‌کند و چرخ صنعت را در کشور به حرکت در می‌آورد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی گاز، حمیدرضا عراقی در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری و راهبری فن‌بازار تخصصی صنعت گاز با بیان این‌که حرکت شرکت ملی گاز ایران همگام با صنعت و اقتصاد داخلی است، گفت: اقتصاد نفتی یعنی آن که نفت را بفروشید و پول آن را دریافت و به اقتصاد کشور تزریق کنید، اما گاز در زندگی، تولید و توسعه اقتصادی مردم حضور دارد و در واقع، صنعت گاز همگام با اقتصاد داخلی حرکت می‌کند و چرخ صنعت را نیز به حرکت وامی‌دارد.

وی با تاکید بر این‌که اکنون اقتصاد ما مبتنی بر گاز است، درباره ایجاد فن‌بازار در شرکت ملی گاز بیان کرد: ایجاد فن‌بازار تخصصی اقدامی است که شرکت ملی گاز با همکاری پارک علم و فناوری پردیس آن را آغاز کرده است و امیدواریم تجربه و تخصصی که این دو مجموعه و قدرت اجرایی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری دارند، سبب رفع موانعی که در این راه وجود دارد، شود تا خیلی سریع به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.

استفاده از توان داخلی؛ یکی از ابزارهای عبور از تحریم

در ادامه این نشست، سعید پاک‌سرشت، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز، جمهوری اسلامی ایران را یکی از سه کشور برتر جهان در حوزه منابع گاز عنوان کرد و گفت: اهمیت موضوع بهره‌برداری بهینه از این منبع خدادادی به خوبی مشهود است. در این زمینه فناوری‌های موجود در زمینه کشف، استخراج، انتقال، تعمیر و نگهداری و مصرف گاز، با توجه به اهمیت مقوله انرژی در جهان بسیار حیاتی است.

وی افزود: ایجاد فن‌بازار تخصصی صنعت گاز پایگاهی برای توسعه بازار فناوری در حوزه تخصصی این صنعت در سطح ملی و فراملی با رویکرد تحریک عرضه یا تقاضای فناوری در داخل مرزهای کشور است، اما موضوع مهم آن است که بتوانیم نیازهای واقعی را به نحوی به گوش متخصصان و دانشمندان و عرضه‌کنندگان فنی و فناورانه برسانیم، بنابراین اگر بتوانیم ارتباط موثری بین عرضه‌کننده و متقاضیان فناوری برقرار کنیم، بسیاری از نیازهای ما از سوی متخصصان داخلی تامین می‌شود.

پاک‌سرشت با اشاره به این که ما به توانمندی‌های داخلی نیاز بسیار زیادی داریم، گفت: باید بکوشیم نیازهای خود را با استفاده از توان داخلی تامین کنیم و این یکی از بهترین ابزارهای عبور از تحریم و مشکلاتی است که پیش رو داریم.
۸ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۲۱
شانا |
تعداد بازدید : ۴۹۶