بی ثباتی در بازار بوتادین آسیا گریبانگیر قاره سبز

نبود شفافیت پیرامون تحولات بازار بوتادین آسیا بی ثباتی در بازار این محصول در اروپا را به دنبال داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پلاتس، در حال حاضر تقاضای مطلوب برای بوتادین در سطح قاره سبز به تقویت قیمت های اسپات این محصول در اروپا کمک می کند.
رونق در بازار داخلی اروپا سبب شده است تا قیمت های صادراتی نیز همراستا با قیمت های داخلی افزایش یابد تا سودی معادل درآمد حاصل از محموله های عرضه شده در بازار اروپا حاصل شود.
بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts)، قیمت اسپات بوتادین در تاریخ پنجشنبه چهارم تیر ماه بر مبنای FD شمال غرب اروپا هزار و250 یورو و بر مبنای FOB روتردام هزار و 450 دلار در هر تن تعیین شد.
با این وجود، در حالی که فعالان بازار پتروشیمی اروپا قیمت کرایه محموله های بوتادین ارسالی به آسیا را حدود 250 تا 300 دلار در هر تن در نظر گرفته اند؛ روز جمعه پنجم تیرماه قیمت اسپات این محصول بر مبنای CFR چین هزار و 620 دلار تعیین شد که 10 دلار نسبت به روز پیش از آن ارزان تر بود.
از این رو بسیاری از منابع اروپایی معتقدند که حداقل روی کاغذ در حال حاضر فرصت صادرات به آسیا وجود ندارد.
یک منبع مستقر در اروپا می گوید: از آسیا شنیده می شود که قیمت های این محصول به دلیل عرضه فراوان بوتادین در جنوب شرق این قاره تحت فشار است.
منبع دیگری خاطرنشان کرد: چشم انداز بازار بودتادین آسیا خیلی غیر شفاف است و قیمت ها در این منطقه هیچ تناسبی با قیمت های ارائه شده در بازار اروپا ندارد.
۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۲۸
نیپنا |
تعداد بازدید : ۲۳۳