وزارت نفت دوره آموزش مدیریت صحنه در شرایط اضطرار را برگزار می‌کند

مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: وزارت نفت به همراه یک شرکت فرانسوی گروهی از شرکت‌های نفتی و تابع را برای فرماندهی صحنه در شرایط اضطراری آموزش می‌دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سعید باغبانی با اشاره به نیازهای ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) منطقه ماهشهر گفت: با وجود اقدام‌های اصلاحی آلاینده‌ها که در سال ۹۱ در منطقه انجام شده، این نقطه هنوز نیازمند ممیزی جدید و ارزیابی آلودگی هواست که پایش وضع آلایندگی ماهشهر یکی از برنامه‌های اصلی شورای راهبردی طی سال ۹۷ به شمار می‌آید.

وی افزود: با وجود نظارت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بر عملکرد محیط زیستی شرکت‌های پتروشیمی، اما هنوز نیز در برخی مناطق، استانداردهای مناسب مبنی بر تجمیع آلاینده‌ها در حد مطلوب نیست و قرار شده است سازمان حفاظت محیط زیست سرفصل‌های تجمیعی را در اختیار ما قرار دهد تا بر اساس آن اقدام‌های سالم‌سازی را انجام دهیم.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی، توانمندسازی افراد برای مدیریت صحنه در شرایط اضطراری را یکی از فعالیت‌های اصلی ایمنی در مناطق پتروشیمی برشمرد و تصریح کرد: وزارت نفت با همراهی یک شرکت فرانسوی گروهی از شرکت‌های نفتی و تابع را برای فرماندهی صحنه آموزش می‌دهد که در دور دوم این آموزش پنج نفر از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی حضور دارند و آموزش‌های لازم را خواهند دید، همچنین قصد داریم این آموزش‌ها را به بخش خصوصی نیز انتقال و مدیران عامل شرکت‌ها را برای فرماندهی صحنه آموزش دهیم.

مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد: ارزیابی ریسک مناطق پتروشیمی و شناسایی نیازهای مقابله با حوادث احتمالی به‌طور کامل مشخص نشده است، از این رو باید نقاطی را که به اصلاح نیاز دارد بهبود داد.
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۴۰
شانا |
تعداد بازدید : ۲۴۱