مذاکره ایران برای صادرات گاز به اروپا

مذاکره ایران برای صادرات گاز به اروپا
در حال حاضر ایران قراردادهای قطعی با سه کشور ترکیه، پاکستان وعراق دارد و در حال مذاکره برای صادرات گاز به اروپا هستیم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محسن خجسته مهر با اشاره به افزایش توان صادراتی ایران تا پایان برنامه پنجم توسعه، گفت: در حال حاضر ایران قراردادهای قطعی با سه کشور ترکیه، پاکستان وعراق دارد و در حال مذاکره برای صادرات گاز به اروپا هستیم.

وی تصریح کرد: مهم این است که با توجه به سهم قابل توجه ایران در ذخایر گازی، این ایران است که در دراز مدت مطمئن‌ترین منبع تامین گاز جهان به شمار می‌رود.

خجسته مهر با تاکید بر این‌که کلیه‌ میدان‌های مشترک طبق وعده وزیر تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شود، گفت: صد‌درصد میادین مشترک خشکی تعیین تکلیف شده‌اند و تنها سه میدان مشترک نفت و گاز در خلیج فارس باقی‌مانده که این میدان‌ها نیز به زودی قرار‌داد توسعه‌ی آنها به ارزش هفت میلیارد دلار امضاء خواهد شد.

معاون وزیر نفت یادآور شد که در سال 90 قرار‌داد توسعه‌ 11 میدان نفت و گاز به امضاء رسید که ارزش آن معادل 15 میلیارد دلار بود.

معاون وزیر نفت از حفظ جایگاه دومی ایران در سازمان کشور‌های تولید‌کننده نفت (اوپک) خبر داد و با اعلام خبر امضای قرارداد سه میدان مشترک به ارزش هفت میلیارد دلار، گفت: تولید نفت میادین مشترک پنج برابر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ایران هم‌چنان با توجه به منابع اوپک، دومین تولید‌کننده‌ اوپک محسوب می‌شود./
۳ مهر ۱۳۹۱ ۲۳:۴۹
تعداد بازدید : ۱,۰۷۲