پیش‌بینی رشد تقاضا سبب شد قیمت نفت بالا برود

پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر رشد تقاضای نفت سبب شد با وجود پیامدهای منفی جنگ تجاری در بازارهای جهانی، قیمت نفت در پایان هفته گذشته افزایش یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه خبری پلاتس از نیویورک، در معاملات دیروز (جمعه، ۱۹ مردادماه) بازارهای جهانی، قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال با ۷۴ سنت افزایش به ۷۲ دلار و ۸۱ سنت رسید.

قیمت شاخص نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا نیز با ۸۲ سنت رشد، به ۶۷ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۱۹ میلادی، تقاضای روزانه نفت یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد که از برآورد پیشین آن بیشتر است.

فیل فلین، کارشناس مؤسسه پرایس فیوچرز، با اشاره به افت قیمت نفت در روزهای گذشته در پی اعلام افزایش ذخیره‌سازی نفت آمریکا و رشد تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، اعلام کرد پیش‌بینی اخیر آژانس بین‌المللی انرژی یک «بیدار باش» تازه بوده است.

وی گفت: تنها به دلیل این‌که اوپک تولید خود را افزایش داده است، نگرانی‌هایی که در آغاز سال جاری میلادی وجود داشت، از میان نرفته‌اند.

این کارشناس افزود: معنای پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی این است که اگر ما نفت ایران را از دست بدهیم، اگر غیرممکن نباشد، به‌طور حتم بسیار دشوار خواهد بود.

تصمیم یک اتحادیه کارگری در انگلیس برای اعتصاب در یکی از سکوی‌های نفت و گاز شرکت توتال در دریای شمال نیز یکی از عوامل کمک‌کننده به رشد قیمت نفت در روز جمعه بود.
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵
تعداد بازدید : ۴۸۳