ایران با دیپلماسی انرژی، نفت خود را می‌فروشد

ایران با دیپلماسی انرژی، نفت خود را می‌فروشد
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ایران سال‌هاست تحریم است، اما نفت خود را روانه بازارهای جهانی می‌کند، گفت: نفت ایران به مدد دیپلماسی انرژی، در بازار فروخته می‌شود.
حسین امیری خامکانی، با بیان این‌که سناریوی خیالی آمریکا برای توقف صادرات نفت ایران به هیچ وجه عملی نخواهد شد به خبرنگار شانا گفت: ایران با دیپلماسی محموله‌های نفت خام را به بازارهای جهانی صادر می‌کند و بدون تردید مشکلی برای فروش طلای سیاه ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: فعالان بازار جهانی نفت می‌دانند که نبود ایران تاثیر خود را به سرعت در این بازار می‌گذارد و قیمت‌ها را بیش از این بالا می‌برد و هزینه‌های خریداران نفت را افزایش می‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران سال‌هاست تحریم است، اما نفت خود را می‌فروشد، زیرا نفت ایران خریداران خود را دارد و کشورهایی وجود دارند که نیازمند نفت ایران هستند.

امیری خامکانی با بیان این‌که عملکرد وزارت نفت به ایجاد ثبات، آرامش اقتصادی و اجتماعی کشور کمک شایانی کرده است، گفت: وزارت نفت، به‌ویژه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در تولید و عرضه بنزین نقش به‌سزایی داشته‌اند، اما برخی با القای تغییر نرخ بنزین به دنبال ایجاد جو روانی در جامعه بودند که خوشبختانه تلاش‌های آنها با بی‌توجهی مردم و درایت مسئولان بی‌اثر شد.
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۰۳
تعداد بازدید : ۴۷۶