هرکه ارز دارد به وارد کنندگان بفروشد

هرکه ارز دارد به وارد کنندگان بفروشد
رییس کل بانک مرکزی از همه افرادی که ارز در اختیار دارند خواست تا ارز خود را به نرخ روز به واردکنندگان بفروشند .
به گزارش سکونیوز ، محمود بهمنی ، رییس کل بانک مرکزی ، ضمن بازدید از اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز در وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، با اعلام این خبر گفت : صادر کنندگان ، شرکت های غیر دولتی و حتی خانواده ها و اشخاصی که ارز دارند می توانند ارزشان را به صورت مستقیم ، بدون واسطه و از طریق بانکها با هماهنگی بانک مرکزی و به نرخ روز در اختیار وارد‌کنندگان قرار دهند.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دکتر بهمنی ضمن بازدید از اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز در وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، این طرح را بسیار خوب و سودمند ارزیابی کرد و گفت : این طرح از روز دوشنبه مورخ ۳/۷/۱۳۹۱ به صورت یکپارجه و سراسری اجرایی خواهد شد . وی درخصوص سازو کار این اتاق گفت : اولویت های ۳ به بعد ، قرار است با نرخ ۲ درصد زیر قیمت بازار ارز دریافت کنند و مبنای تعیین نرخ ، میانگین بازار ارز است.
رییس شورای پول و اعتبار با بیان این نکته که ارز تخصیص یافته به گشایش کنندگان در این اتاق مربوط به دولت و بانک مرکزی نیست ، عنوان نمود: بخشی از این ارز متعلق به صادر کنندگان پتروشیمی و بخشی دیگر مربوط به صندوق توسعه ملی است که آن را در اختیار بانک مرکزی قرار می دهد تا به متقاضیان تخصیص یابد.
رییس کل بانک مرکزی درخصوص میزان ارز تخصیص یافته به متقاضیان گفت: اولویت های ۳ به بعد به هر میزان افزایش پیدا کند ، ارز در اختیارشان قرار خواهیم داد و امیدواریم با این روند ، کاهش تقاضا در بازار آزاد آغاز شود و قیمت ارز کاهش یابد.
دکتر بهمنی در پایان گفت : شرکت‌های غیر‌دولتی نیز می توانند ارزشان را عرضه کنند .
۳ مهر ۱۳۹۱ ۲۳:۵۸
تعداد بازدید : ۷۹۶