بازار نفت در ۲۰۱۹ با مازاد عرضه رو‌به‌رو می‌شود

اوپک پیش‌بینی کرد تقاضا برای نفت خام تولیدی اعضای این سازمان کمتر از برآوردهای پیشین خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (دوشنبه ۲۲ مردادماه) برآورد تقاضا برای نفت خام تولیدی اعضای خود را کاهش داد، زیرا رقیبان این سازمان تولید را بالا برده‌اند.
این سازمان همچنین اعلام کرد عربستان که تمایل دارد از بازگشت عرضه مازاد پیشگیری کند، تولید خود را کاهش داده است.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت خام تولیدی اعضای این سازمان در سال ۲۰۱۹ میلادی ۳۲ میلیون و ۵۰ هزار بشکه خواهد بود که ۱۳۰ هزار بشکه از برآورد ماه گذشته این سازمان پایین‌تر است.

کاهش تقاضا برای نفت اوپک به این معناست که اعضای این سازمان لازم نیست برای جبران افت تولید ونزوئلا و لیبی، تولید خود را بالا ببرند.

اوپک اعلام کرد نگرانی‌ها درباره تأثیر منفی جنگ تجاری جهان، تأثیر منفی بر قیمت نفت در ماه ژوئیه امسال داشته است.

در گزارش اوپک آمده است: توسعه سالم اقتصاد جهانی و افزایش فعالیت‌های صنعتی باید تقاضا برای سوخت‌های میانی را در ماه‌های آینده افزایش و سطح ذخیره‌سازی گازوئیل را کاهش دهد.

این سازمان همچنین اعلام کرد تولید نفت اعضای آن در ماه ژوئیه امسال به ۳۲ میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه در روز رسید که کاهش ناچیزی نسبت به ماه ژوئن به شمار می‌آید.

طبق پیش‌بینی اوپک، تقاضای نفت جهان در سال آینده میلادی یک میلیون و ۴۳۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد که ۲۰ هزار بشکه از برآورد این سازمان در ماه گذشته کمتر است.

طبق اعلام عربستان، این کشور در ماه ژوئیه امسال تولید روزانه خود را با ۲۰۰ هزار بشکه کاهش به ۱۰ میلیون و ۲۸۸ هزار بشکه در روز رساند.

سطح پایبندی اعضای اوپک به توافق جهانی کاهش تولید نفت اکنون به ۱۲۶ درصد رسیده است.

مجموع تولید اوپک در ماه ژوئیه امسال همچنان ۲۷۰ هزار بشکه بالاتر از برآورد این سازمان درباره میانگین تقاضا در سال آینده میلادی است که نشان می‌دهد اگر این سازمان به سطح تولید کنونی ادامه دهد، در سال آینده میلادی با عرضه مازاد روبه‌رو خواهد شد.

این سازمان همچنین پیش‌بینی کرد که تولید روزانه کشورهای غیر عضو اوپک در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد که ۳۰ هزار بشکه بالاتر از برآورد پیشین این سازمان است.
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۱۳
تعداد بازدید : ۲۳۸