ظرفیت تولید اتیلن روسیه افزایش می یابد

روسیه در نظر دارد پروژه مهم تولید اتیلن بزرگ از پیش برنامه ریزی شده خود را با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن آغاز کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، شرکت NKNKh روسیه که از تولیدکنندگان پیشرو پلیمر این کشور به شمار می رود؛ در حال آماده شدن برای آغاز فاز ساخت و ساز پروژه ای مهم در مجموعه تولید اتیلن بزرگ از پیش برنامه ریزی شده خود با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن در نیژنکامسک تاتارستان روسیه است.
در طرحی توسعه ای برای ارتقاء تولید، این شرکت اخیرا در حال کار بر روی ساخت دو کوره پیرولیز SRT-VI جدید برای جایگزینی واحدهای کراکینگ قدیمی سایت یادشده بود. کوره های جدید حجم تولید اتیلن و پروپیلن را افزایش می دهند.
شرکت NKNKh در حال حاضر در آستانه آغاز کار بر روی فاز اول پروژه ای دو مرحله ای برای ساخت یک مجتمع 600 هزار تنی تولید اتیلن در این مجموعه است. انتظار می رود عملیات زیرسازی اولیه این تاسیسات به زودی آغاز شود.
سال گذشته میلادی این شرکت روس قراردادی را با گروه مهندسی لینده آلمان امضاء کرد. بندهای اشاره شده در این قرارداد شامل طراحی، واگذاری لیسانس فناوری و عرضه تجهیزات برای مرحله اول ساخت مجموعه تولید الفین است. هر فاز ساخت و ساز تعدادی مجتمع تولید پلی الفین را در بر می گیرد.
پیش بینی می شود که تکمیل مجتمع تولید اتیلن در مرحله اول احداث مجموعه الفین یاشده تا پایان امسال یا اوایل سال 2019 میلادی محقق شود.
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ۰۹:۲۸
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۴۱