آیین‌نامه اجرایی قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از گاز تصویب شد

آیین‌نامه اجرایی قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از گاز تصویب شد
هیئت وزیران آیین‌نامه اجرایی قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از گاز را تصویب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، در جلسه هیئت دولت که عصر دیروز (یکشنبه، ۲۸ مردادماه) به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد آیین‌نامه اجرایی قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق‌، تلفن، فاضلاب و گاز تصویب شد.

دولت با هدف ایجاد ضمانت اجرایی کافی برای مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز آب، برق، فاضلاب، گاز و تلفن و نیز جلوگیری از تخریب و خطرات آسیب‌زا به شبکه‌های برق، آب و گاز و استیفای حقوق بیت‌المال از استفاده‌کنندگان غیرمجاز خدمات زیربنایی، آیین‌نامه اجرایی آن را تصویب کند.

بر این اساس، استفاده از خدمات قانونی آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات بدون دریافت انشعاب یا اشتراک یا استفاده غیرمجاز باوجود داشتن انشعاب ممنوع بوده و با مرتکبین برابر مفاد قانون برخورد می‌شود.

دستگاه‌های ارائه‌کننده خدمات مکلف شدند چنانچه استفاده‌کنندگان خدمات برق، گاز، آب و فاضلاب ظرف مدت تعیین شده نسبت به پرداخت قیمت خدمات اقدام نکنند، پس از ابلاغ مهلت مناسبی که کمتر از یک هفته نخواهد بود، در صورت پرداخت نشدن قیمت خدمات، با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه تا زمان پرداخت قیمت خدمات نسبت به قطع موقت انشعاب یا اشتراک مربوطه اقدام کنند.
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۱۴
شانا |
تعداد بازدید : ۳۴۴