استقرار سامانه مدیریت کیفیت با استانداردی جدید در ملی حفاری

رئیس مهندسی ساختار و بهره‎وری شرکت ملی حفاری ایران از استقرار سامانه مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO۹۰۰۱:۲۰۱۵ در این شرکت خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مسعود احمدی با بیان این‌که این سامانه برای افزایش راندمان و رضایتمندی ذی‌نفعان مستقر شده است، گفت: برای ارتقای سامانه مدیریت استاندارد کیفیت از ۲۰۰۸ به ۲۰۱۵ شاهد تلاش جمعی همکاران در بخش‎های مختلف شرکت برای مطابقت برنامه‎ها با ضوابط این استاندارد بودیم که سبب شتاب‌بخشی در تحقق الزام‌های مربوط به کسب این موفقیت برای شرکت شد.

وی ارتقای جایگاه شرکت ملی حفاری در بازارهای داخلی و خارجی با بالاترین سطح کیفی و نگاه‌ بنگاه‎داری اقتصادی را از اهداف این استاندارد برشمرد و افزود: مدیریت شرکت در چارچوب مقررات شرکت ملی نفت ایران متعهد به تحقق این سامانه بوده و برای تامین منابع مورد نیاز و اجرای این تعهد اهتمام داشته است.

رئیس مهندسی ساختار و بهره‎وری شرکت ملی حفاری ایران افزود: شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکت‎های زیرمجموعه شرکت ملی نفت است که با حدود چهار دهه فعالیت، به عنوان بزرگ‌ترین شرکت ‌ایرانی در زمینه حفاری چاه‎های اکتشافی، توصیفی، توسعه‌ای، تعمیری و تکمیل چاه‎‌های نفت و گاز در خشکی و فراساحل و خدمات جانبی وابسته فعالیت دارد.

احمدی با اشاره به این‌که این شرکت با توجه به گستردگی ناوگان، بهره‎گیری از فناوری‌‎های کارآمد و نوین و توانمندی تخصصی منابع انسانی دارای نقش بارزی در صنعت حفاری است، اظهار کرد: اهداف پیش‎بینی شده در خط‌مشی کیفیت شرکت به‎منظور توسعه و پویایی هر چه بیشتر سازمان پیاده‌سازی می‎شود.

عضو هیئت مدیره انجمن مدیریت کیفیت با اشاره به تبیین کیفیت در برنامه‎های راهبردی شرکت ملی حفاری ایران گفت: برای تحقق اجرای این مبحث تلاش شده سازوکار موثری برای آموزش و توسعه کیفیت، بازنگری و اصلاح روش‎ها و فرآیندهای مورد نیاز سیستم مدیریت کیفیت به کار گرفته شود که در این باره بهبود مستمر در شاخص‎های بخش‎های مختلف عملیاتی و ارزیابی عملکرد دستگاه‎های حفاری به عنوان اولویت، مورد توجه قرار گرفته است.

احمدی بهبود و ارتقای مستمر راندمان و بازدهی عملیات حفاری در خشکی و فراساحل، خدمات فنی و تخصصی و مدیریت پروژه‎‌های حفاری را از دیگر اهداف مدنظر عنوان کرد.

وی افزود: بهبود کارایی پشتیبانی از عملیات حفاری و خدمات فنی و تخصصی با تاکید بر بهینه‌‎سازی دستگاه‌‎ها و تجهیزات حفاری، تقویت توانمندی لجستیک و پایدارسازی تامین کالا و خدمات، بهبود مداوم در ارائه خدمات یکپارچه با طراحی و تکمیل بسته خدمات فنی تخصصی حفاری و بهتر شدن پایداری عملیاتی سازمانی با تاکید بر ساماندهی مدیریت ریسک در تمامی فعالیت‎ها، فرآیندها و خدمات از دیگر اهداف استقرار سامانه مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ با ویرایش ۲۰۱۵ است.

وی اظهار کرد: جاری کردن اصول بنگاه‎داری اقتصادی به منظور ورود و حضور موفق در بازارهای کسب‌وکار با نرخ رقابتی و به‎کارگیری شیوه‎‌های مناسب بازاریابی برای پاسخگویی مناسب به تقاضای کارفرمایان و حضور در بازارهای جدید داخلی و منطقه‌ای از دیگر اهداف تعریف شده به‎منظور اجرای آخرین شیوه استاندارد مدیریت کیفیت این شرکت است.

احمدی یاد آور شد: این خط‌مشی مانند سایر اجزای سامانه مدیریت کیفیت شرکت در صورت تغییر روزآمد خواهد شد.
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۰۰
شانا |
تعداد بازدید : ۳۲۲