تاثیر کاهش سطح آب رودخانه راین بر قیمت اسپات متانول اروپا

کاهش سطح آب رودخانه راین فعالان بازار را بر آن داشته است تا برای عرضه متانول به دیگر شیوه های عرضه مانند حمل و نقل ریلی روی بیاورند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پلاتس، بر اساس تازه ترین داده های منتشر شده توسط موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts)، قیمت های اسپات متانول در بازار قاره سبز بر مبنای FOB روتردام از تاریخ نهم اوت بین 348 تا 350 یورو در هر تن در نوسان بوده است.
منابع آگاه نوسانات ناچیز قیمت این محصول را به بازه تعطیلات تابستانی در اروپا و سطح پایین رودخانه راین نسبت می دهند.
کاهش سطح آب رودخانه راین فعالان بازار را بر آن داشته است تا برای عرضه متانول به دیگر شیوه های عرضه مانند حمل و نقل ریلی روی بیاورند.
بر اساس این گزارش ، کارشناسان از افت نسبی عرضه و افزایش میزان ذخایر خبر می دهند.
یکی از فعالان بازار مستقر در اروپا می گوید: گمان می کنم که پایین بودن سطح آب رودخانه راین سبب شده است تا میزان ذخایر متانول در تانک های ذخیره تولیدکنندگان این محصول به دلیل کاهش بارگیری محموله ها توسط بارج، به سطح بسیار بالایی رسیده باشد.
کارشناس دیگری عنوان کرد: در شرایط فعلی وضعیت عرضه با ثبات است. اما در صورت پایداری هوای خشک و پایین ماندن سطح آب رودخانه ممکن است شاهد نگرانی در میان عرضه کنندگان و فروش بیشتر باشیم که می تواند به پایین آمدن قیمت ها بینجامد. اگر چه هنوز به آن نقطه نرسیده ایم.
ثبات نسبی قیمت اسپات متانول بر مبنای FOB رودتردام در ماه اوت به دنبال یک افزایش شدید قیمتی در ماه مه و در هفته های نخستین سه ماهه سوم که قیمت ها به 394 یورو و 50 سنت رسید؛ اتفاق افتاد.
۳ شهریور ۱۳۹۷ ۱۳:۳۸
نیپنا |
تعداد بازدید : ۲۴۷