هند با وجود تحریم‌های آمریکا به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد

یک مؤسسه حقوقی بین‌المللی اعلام کرد که هند برای یافتن راه‌هایی برای حفظ پیوندهای دوجانبه با ایران با وجود تحریم‌های آمریکایی، تلاش می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شبکه ان دی تی وی از دهلی نو، مؤسسه حقوقی زایوالا اعلام کرد مشتریان عمده نفت ایران از جمله هند و چین نشان داده‌اند که قصد دارند راهی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و حفظ معاملات نفتی با ایران بیابند.

به گفته منابع رسمی، افزون بر تلاش برای دریافت معافیت از آمریکا در برابر تحریم‌های ضد ایرانی، هند با اعضای اتحادیه اروپا برای یافتن یک راه حل، رایزنی می‌کند.

مؤسسه زایوالا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که آمریکا برای اعمال تحریم‌های یکجانبه ضد ایران به متحدان خود فشار می‌آورد، مشتریان عمده نفت ایران از جمله چین و هند، در برابر این تحریم‌ها مقاومت نشان داده‌‎اند.

این مؤسسه افزود: هند اکنون توافقی مطلوب با ایران برای عرضه نفت دارد؛ هزینه‌های حمل نفت از ایران در مقایسه با آمریکا بسیار اندک است و ایران دوره‌های اعتبار بازپرداخت طولانی‌تری ارائه می‌کند.

در بیانیه یاد شده آمده است: با توجه به بی‌میلی کشورهایی همچون چین و هند برای توقف کامل واردات نفت از ایران و مخالفت اتحادیه اروپا با حمایت از پایان برجام، آمریکا خود را موضع ضعف می‌یابد.

به گفته مسئولان هندی، در سفر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، و جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، در روزهای آینده به هند، به احتمال زیاد مسئله تحریم‌های ایران یکی از مسائل مورد گفت‌وگوی دو طرف خواهد بود.
۳ شهریور ۱۳۹۷ ۱۵:۱۱
تعداد بازدید : ۲۳۵