کنسرسیوم بهره برداری از میادین هیدروکربوری آب های عمیق تشکیل می شود

کنسرسیوم بهره برداری از میادین هیدروکربوری آب های عمیق تشکیل می شود
مدیرکل امور فناوری وزارت نفت از اتمام مطالعات اولیه کنسرسیوم دانشگاهی تولید تجهیزات اکتشاف و بهره برداری آب های عمیق دریای خزر در فاز صفر خبر داد.

محمدابراهیم شفیعی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، با بیان اینکه جلسات متعددی بین اعضای کنسرسیوم یادشده برای تقسیم کار برگزار شده است، از شروع کار تحقیقاتی این کنسرسیوم در خصوص تکنولوژی آب های عمیق در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گفته وی، این کنسرسیوم با هدف ایجاد هم افزایی و به کارگیری حداکثری از توانمندی های علمی و فنی داخل کشور برای ابداع، انتقال و بومی سازی فناوری های مورد نیاز تشکیل می شود.

شفیعی با بیان اینکه مسئولیت تشکیل و هدایت کارگروه های کنسرسیوم یادشده با دانشگاه صنعتی شریف با همکاری دانشگاه صنعت نفت است، افزود: این کارگروه باید نسبت به شناخت حوزه های مورد نیاز فناوری بهره برداری از منابع هیدروکربوری آب های عمیق، حفاری و ابزار مورد نیاز عملیات در کف دریا و انتقال هیدروکربور تولیدی و خدمات فنی مورد نیاز و مواد شیمیایی لازم نسبت به تهیه و تدوین نقشه راه اقدام کنند.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور، بر لزوم تبدیل تحریم به فرصت و پرهیز از پراکنده کاری در حوزه بهره برداری از منابع هیدروکربوری آب های عمیق تاکید و تصریح کرد: به منظور مقابله با محدودیت ها و بسیج امکانات و استعدادهای کشور، بهره گیری از حداکثر توانمندی های موجود علمی و فنی داخلی ضروری است.

۷ مهر ۱۳۹۱ ۱۲:۴۶
تعداد بازدید : ۸۹۵