مرکز فناوری انرژی راه‌اندازی می‌شود

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی از راه‌اندازی مرکز فناوری انرژی برای نخستین بار خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کامبیز مهدی‌زاده اعلام کرد: این مرکز به‌زودی با حمایت ستاد و بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود تا همه استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه انرژی به‌طور متمرکز فعالیت خود را ادامه دهند.

وی راه‌اندازی این مرکز را گامی برای ساماندهی فعالیت‌ها در حوزه انرژی دانست و افزود: این مرکز مکانی برای ارائه نوآوری‌های حوزه انرژی است تا شرکت‌های حاضر در آن ایده‌ها و توانمندی‌های خود در این حوزه را عرضه کنند. به‌منظور راه‌اندازی این مرکز بخش خصوصی همچون استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند و زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی مرکز فراهم شده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی با اشاره به این‌که تبدیل شرکت‌های کوچک حوزه انرژی به شرکت‌هایی بزرگ از اهداف فعالیت این مرکز است، تصریح کرد: این مرکز زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا شرکت‌های توانمند اما کوچک به شرکت‌هایی قدرتمند تبدیل شوند و بازار خود را توسعه دهند، در این صورت با فعالیت خود به اقتصاد کشور نیز نفع می‌رسانند.

مهدی‌زاده عنوان کرد: استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های علاقه‌مند به فعالیت در حوزه انرژی می‌توانند با مراجعه به ستاد، توانمندی و ایده‌های خود را ارائه دهند و پس از بررسی ازسوی تیم کارشناسی به آنها فرصت حضور در مرکز و حمایت برای توسعه فعالیت و ایده داده می‌شود؛ در ادامه نیز اگر روند فعالیت آنها رو به رشد بود، برای توسعه بازار حمایت می‌شوند، سپس در این مرکز ایده‌ها جمع‌آوری می‌شود و برای صنعتی شدن آنها اقدام‌های لازم انجام می‌شود.
۶ شهریور ۱۳۹۷ ۱۴:۵۲
شانا |
تعداد بازدید : ۵۲۴