بستن بازارچه کیلی تاثیری در روابط اقتصادی ندارد

بستن بازارچه کیلی تاثیری در روابط اقتصادی ندارد
دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق می‌گوید که بسته شدن بازارچه مرزی کیلی تاثیری در روابط اقتصادی ایران و عراق ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، رسانه‌های عراقی مدعی شدند تنش میان مرزبانان ایرانی و عراقی در مرز، باعث شد تا دولت عراق بازارچه مرزی کیلی را برای مدتی ببندد.

دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق درباره تنش میان مرزبانان ایرانی و عراقی و بسته شدن گذرگاه کیلی به تجارت‌نیوز گفت: متاسفانه برخی نیروهای ضدانقلابی تنش‌هایی را در مرز ایران و عراق ایجاد کردند تا به این شکل بتوانند خدشه‌ای را در سطح مبادلات تجاری این دو کشور ایجاد کنند.

سید حمید حسینی افزود: آمارها نشان می‌دهد که تبادلات تجاری میان ایران و عراق در وضعیت خوبی قرار دارد. به طوری‌که از مرز مهران ۲۷۰، شلمچه ۳۴۱ و خسروی ۳۰۱ کامیون ایرانی و عراقی در حال تردد است که این موضوع نشان دهنده سطح تجاری مطلوب میان این دو کشور است.

وی درباره نقش گذرگاه کیلی در افزایش سطح مبادلات تجاری دو کشور اظهارکرد: روزانه حدود ۱۰ کامیون ایرانی در بازارچه مرزی کیلی تردد دارد، بنابراین بسته شدن این گذرگاه نمی‌تواند سطح مبادلات تجاری ما را تحت تاثیر قرار دهد. اتاق مشترک برای این چالش‌ها را با دولت عراق در میان گذاشته که امیدواریم در کوتاه‌ترین مدت زمان این معضلات برطرف شود.
۷ شهریور ۱۳۹۷ ۰۸:۵۱
تجارت‌نیوز |
تعداد بازدید : ۴۴۲