تعداد شاغلان پالایشگاه آبادان ٢ برابر می‌شود

مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: اکنون ۴ هزار نفر در پالایشگاه آبادان و بخش‌های وابسته به آن مانند قیرسازی، روغن‌سازی و بندر صادراتی شاغل هستند که با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، این تعداد دو برابر می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، سیدعلی اکبر میرقادری گفت: با اجرای طرح‌های پایین‌دستی در پالایشگاه، تعداد افراد شاغل در این مجموعه و بخش‌های وابسته به آن به ۳۰ هزار نفر می‌رسد.

وی افزود: با همت وزارت نفت در تحقق این طرح ملی، در پنج سال آینده شاهد این اشتغال‌زایی بزرگ در شهر آبادان و به‌ویژه استفاده از نیروی کار متخصص و توانمند بومی در این شهر خواهیم بود.

به گفته میرقادری، پالایشگاه آبادان در سال ۱۲۹۱ با ظرفیت ۲۵۰۰ بشکه در روز به بهره‌برداری رسید. کلنگ ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۸۷ شمسی و به دنبال کشف نخستین چاه نفت در مسجد سلیمان بر زمین زده شد. با اجرای طرح‌های توسعه ای ظرفیت این پالایشگاه از ۲ هزار و ۵۰۰ بشکه به ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

پس از وقوع جنگ تحمیلی، پالایشگاه آبادان به دلیل بمباران هوایی رژیم بعث تعطیل شد و همه کارکنان در سنگر پالایشگاه به صورت شیفتی و شبانه روزی، برای حفظ منابع کشور مبارزه کردند. پس از جنگ، این پالایشگاه توسط نیروهای متخصص داخلی، بازسازی، نوسازی و با ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه راه‌اندازی شد و امروز به عنوان بزرگترین پالایشگاه با ظرفیت روزانه ۴۰۰ هزار بشکه، در حال تولید ۲۶ درصد از مجموع فرآورده‌های نفتی مورد نیاز داخلی و صادراتی کشور است.

برخی واحدهای این پالایشگاه با استفاده از قدیمی‌ترین فناوری‌های تصفیه نفت خام فعال است و برخی واحدها نیز روزآمد شده و با فناوری‌های نوین پالایش نفت خام در حال تولید فرآورده‌هایی مانند گاز مایع، روغن موتور، بنزین، انواع سوخت هواپیما، نفت سفید، گازوئیل، قیر، گوگرد و دیگر فرآورده‌های نفتی هستند.
۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ۱۲:۵۹
شانا |
تعداد بازدید : ۳۰۶