دیپلماسی نفتی و سیاسی راهکاری برای مقابله با تحریم‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی استفاده همزمان از دیپلماسی نفتی و سیاسی را راهکاری برای خنثی کردن فشارها و تهدیدهای آمریکا بر صنعت نفت ایران دانست.
جلال میرزایی، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان این‌که وزارت نفت زیر نظر مدیریت بیژن زنگنه، تجربه و شناخت خوبی از شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت دارد، گفت: بدون شک این وزارتخانه تدابیر لازم را برای آینده بازار نفت ایران اتخاذ کرده است.

وی با تاکید بر این‌که به صفر رساندن صادرات نفت ایران غیرممکن است، افزود: ما با دشمنی روبه‌رو هستیم که از ابزارهای مختلف بهره می‌برد تا سدی در برابر پیشرفت و توسعه صنعت نفت ایران ایجاد کند، اما توقف صادرات نفت ایران خیالی واهی و غیرممکن است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط حساس کنونی، دیپلماسی سیاسی و نفتی باید با هم‌پوشانی یکدیگر اقدام‌های آمریکا را خنثی کنند، از این رو پیشنهاد می‌شود دو وزارتخانه نفت و امورخارجه برای رصد بازار جهانی نفت و حفظ مشتریان در این بازار، بین خود تقسیم کار کنند.

اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نیز در این باره به خبرنگار شانا گفت: وظیفه وزارت نفت در دوره‌ای که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درصدد فشار و تحریم غیرمنطقی بر اقتصاد و صنعت نفت ایران است، بسیار سنگین خواهد بود، از این رو همه باید برای خنثی کردن تهدیدها و تحریم‌ها تلاش کنیم.

وی ادامه داد: ایران راهکارهایی اتخاذ کرده که اگر برخی مشتریان نفت ایرانی تمایلی به ادامه همکاری نداشتند، مشتریان جدیدی جایگزین شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا درباره آینده برجام، تصریح کرد: باید منتظر ماند و دید که در آینده تصمیم‌های کلان میان ایران و چند کشور دیگر چه می‌شود و آیا حقوق ایران در برجام تامین می‌شود یا خیر؟
۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۵:۰۰
تعداد بازدید : ۲۳۹