پروژه‌های مشترک انرژی بین ایران و آلمان شکل می‌گیرد

پروژه‌های مشترک انرژی بین ایران و آلمان شکل می‌گیرد
کارگروهی برای مدیریت پروژه‌های مشترک در حوزه انرژی بین ایران و آلمان تشکیل می‌شود.
به گزارش به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کامبیز مهدی‌زاده، دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی با اشاره به نقش حمایتی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در توسعه همکاری‌های خارجی گفت: ایران به همه تعهدهای خود در معاهده پاریس پایبند بوده است و این ستاد در نظر دارد کارگروهی با مشارکت نهادهای همکار برای تسهیل همکاری‌های خارجی در این حوزه ایجاد کند تا به‌زودی شاهد تسریع فعالیت‌ها در این زمینه باشیم.

وی افزود: در دوره پسابرجام تمرکز بر ارتباط گسترده با دنیا برای حل مسائل و توسعه کشور بوده است که در فعالیت‌های این موضوع مدنظر قرار گرفت.

نشست مشترک بین اعضای ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و هیئت آلمانی با هدف بررسی مسائلی همچون اجرای پروژه‌های محیط زیست در چارچوب معاهده پاریس و پروژه‌های حوزه کم کربن برگزار شد.

طراحی ساز و کار بازار انرژی ایران، اجرا کردن طرح‌های زیست محیطی در بحث حذف گازهای مشعل و راه‌اندازی جزیره سبز به عنوان پایلوت برای همکاری‌ شرکت‌های آلمانی و ایرانی از مسائلی بود که ستاد آنها را مطرح کرد.

در همین حال، هیئت آلمانی شرکتی را به عنوان متصدی پیگیری و اجرایی سازی پروژه‌ها در ایران معرفی کرد که نماینده این شرکت وجود ساختاری منسجم و صحیح را برای مدیریت پروژه‌ها و عملیاتی کردن آنها ضروری خواند که ستاد نیز در زمینه طراحی ساز و کارهای لازم درخواست همکاریکرد.

در این جلسه سه بسته پیشنهادی در حوزه طراحی و توسعه طرح‌های انرژی مناطق دورافتاده، بهره‌گیری از توان ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه انرژی‌های نو به ستاد ارائه شده است.

همچنین مقرر شد کارگروهی برای مدیریت پروژه‌های مشترک به مدیریت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و ستاد توسعه انرژی در چارچوب گروه کاری مشترک و با درگیرسازی همه ذینفعان کلیدی و تصمیم‌گیران اساسی تشکیل و راهبری شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی، نماینده وزارت اقتصاد آلمان، رئیس بخش ایران دفتر همکاری‌های خاورمیانه آلمان، مسئول امور اقتصادی سفارت آلمان و شرکت وابسته به مرکز تحقیقات اقتصادی آلمان، در این نشست حضور داشتند.
۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۵:۰۲
شانا |
تعداد بازدید : ۳۴۲