قیمت نفت می‌تواند در چند ماه آینده به بالای ۹۰ دلار برسد

یک کارشناس نفتی پیش‌بینی کرد که قیمت نفت می‌تواند در چند ماه آینده با ۳۰ درصد افزایش به بالای ۹۰ دلار برای هر بشکه برسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت از سال ۲۰۱۴ میلادی به حدود ۹۵ دلار نرسیده، اما در سال جاری میلادی ممکن است این موضوع محقق شود.

جان کیلداف، کارشناس انرژی، تحریم‌های ضد ایرانی را به عنوان مهم‌ترین دلیل برای افزایش ۳۰ درصدی قیمت شاخص نفت خام دبلیو‌تی‌آی آمریکا در زمستان آینده برشمرد و اعلام کرد: این مسئله می‌تواند قیمت بنزین در آمریکا را به حدود چهار دلار برای هر گالن برساند.

وی گفت: بازار نفت با محدودیت عرضه روبه‌روست و این محدودیت بیشتر می‌شود و اکنون مهم‌ترین چالش در بازار نفت، اتفاق‌های مربوط به ایران و تحریم ایران است.

این کارشناس افزود: عرضه نفت ایران که از دست می‌دهیم، به‌واقع آسیب خواهد رساند؛ این مسئله به‌واقع تفاوتی ایجاد خواهد کرد و از دید من، احتمال جهش ناگهانی قیمت نفت را بیشتر می‌کند.

کیلداف این سخنان را در شرایطی مطرح کرد که اکنون قیمت شاخص دبلیو‌تی‌آی آمریکا از ۷۰ دلار برای هر بشکه فراتر رفته و به گفته وی، در چند هفته آینده ممکن است این رقم به ۷۵ دلار برای هر بشکه برسد.

با این همه، قیمت کنونی نفت در مقایسه با جهش قیمتی آینده، ارزان به نظر می‌رسد.

کیلداف گفت: در صورت استمرار حذف نفت ایران با روند کنونی، احتمال رسیدن قیمت نفت دبلیو‌تی‌آی و برنت به بازه ۸۵ و ۹۵ دلار برای هر بشکه را پیش رو خواهید داشت.

وی افزود: تقاضای پالایشگاه‌های نفت در آمریکا و تقاضای رانندگان آمریکایی خیره‌کننده بوده است، ضمن این‌که عوامل بنیادین بازار، اکنون در قوی‌ترین شرایطی هستند که در مدت‌های اخیر دیده‌ام.
۱۳ شهریور ۱۳۹۷ ۱۴:۰۹
تعداد بازدید : ۳۰۷