دریافت گواهینامه سامانه مدیریت امنیت اطلاعات در مدیریت اکتشاف

فناوری اطلاعات مدیریت اکتشاف، مدرک گواهینامه سامانه مدیریت امنیت اطلاعات را از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری دریافت کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از مدیریت اکتشاف، یوسف باقری، رئیس واحد فناوری اطلاعات و سامانه اطلاعات بالادستی مدیریت اکتشاف گفت: سامانه یادشده، پس از تدوین خط‌مشی امنیت اطلاعات و تشکیل کمیته راهبردی در چهار بخش شناخت و نیازسنجی و طراحی، پیاده‌سازی، ممیزی و تعریف پروژه‌های مستمر در مدیریت اکتشاف عملیاتی شد.

وی اظهار کرد: این مجموعه آمادگی دارد نتایج تجارب و اطلاعات را در اختیار دیگر مجموعه‌های صنعت نفت قرار دهد.

بر اساس این گزارش، سیدصالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت دریافت گواهینامه سامانه مدیریت امنیت اطلاعات را مایه مباهات دانست و افزود: موضوع اطلاعات و حفاظت از داده‌ها در جهان یک موضوع بدیهی‌ است که باید به آن توجه داشت.

وی گفت: استانداردهای دقیقی برای سامانه امنیت اطلاعات موجود است که با رعایت آنها، راه‌های نرفته‌ زیادی را با موفقیت می‌توان طی کرد. همچنین مهم‌ترین موضوع پس از نیروی انسانی، بحث داده و اطلاعات است که از آن می‌توان به عنوان یک مزیت رقابتی و عنصر راهبردی استفاده کرد و باید از آن مانند یک گنجینه حفاظت کنیم.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت افزود: با دریافت این گواهینامه، وارد جایگاه جدید و بالاتری در حوزه فناوری اطلاعات می‌شویم که برای حفظ این جایگاه، مسئولیت ما سخت‌تر خواهد شد و همچنین می‎توان با اشتراک‌گذاری مناسب داده‌ها و اطلاعات، ارزش افزوده ایجاد کرد.
۱۳ شهریور ۱۳۹۷ ۱۵:۵۵
شانا |
تعداد بازدید : ۳۱۰