اقدام‌های خوبی برای بهبود کیفیت گازوئیل انجام شده است

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این‌که نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی همچنان در برنامه‌های اولویت‌دار دولت قرار دارد، گفت: اقدام‌های خوبی برای بهینه سازی گازوئیل انجام شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، مسعود تجریشی، امروز (شنبه، ۱۷ شهریورماه) در نشست خبری با موضوع اقدام‌های ستاد ملی مقابله با گرد و غبار گفت: چندی پیش اصرار ما برای تاکسی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی یک خودروی مشخص بود که ممکن بود آن خودروساز قادر به تامین خودروهای مورد نیاز نباشد، بنابراین اکنون به این نتیجه رسیدیم که می‌توان از خودروهای دیگری هم استفاده کرد.

وی افزود: بر این اساس در جلسات متعدد با خودروسازان در حال بررسی این موضوع هستیم تا مدل‌های دیگری هم تاکسی شوند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به نقش همکاری دستگاه‌ها به‌ویژه خودروسازان به منظور کاهش آلودگی هوا اشاره و تصریح کرد: اگر خودروساز به تعهد خود عمل نکند تمام معادلات ما به هم خواهد ریخت، این در حالی است که رئیس جمهوری تاکید دارد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی همچنان در برنامه‌های اولویت‌دار دولت است.

تجریشی عنوان کرد: سوخت یکی از عوامل اصلی آلودگی هواست و بررسی‌ها نشان می‌دهد ٧٠ درصد آلودگی هوا در زمستان ناشی از سوخت کامیون‌هاست که البته اقدام‌های خوبی برای بهبود هرچه بیشتر سوخت دیزل و بهینه‌سازی آن انجام شده است.

وی گفت: برای مقابله با آلودگی هوا در هیئت دولت، ٦٤ مصوبه داریم که یکی از آنها بهینه‌سازی سوخت کامیون و همچنین عدم ورود این خودروها در ماه‌های دی، بهمن و اسفند به شهر تهران است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: با توجه به اهمیت موضوع پخش سوخت دیزل استاندارد و محدودیت این سوخت از ١٠ خردادماه امسال در ورودی‌های اصلی کلانشهرها آغاز شد که تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا داشته است.

تجریشی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا با ۱۳ دانشگاه قرارداد امضا کردیم تا علت و منشا آلودگی هشت کلانشهر را مشخص و بعد از آن راه‌های برون‌رفت از آن را مشخص کند.
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ۱۵:۲۶
شانا |
تعداد بازدید : ۲۶۸