سیستم UPS واحد آب پتروشیمی فجر در مدار تولید قرار گرفت

سیستم UPS (منبع تغذیه بدون وقفه) واحد تصفیه آب ناحیه2 این مجتمع ، با کمترین هزینه ، به صورت کامل بازسازی شده و در مدار تولید قرار گرفت .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از روابط عمومی پتروشیمی فجر ، طی چندین ماه با تلاش گروه متخصصین پتروشیمی فجر و با همکاری شرکت دانش بنیان داخلی، کارتهای کنترلی و تغذیه سیستم UPS (منبع تغذیه بدون وقفه) واحد تصفیه آب ناحیه2 این مجتمع ، با کمترین هزینه ، به صورت کامل بازسازی شده و در مدار تولید قرار گرفت .
در شهریور ماه سال گذشته در پی حادثه ایجاد شده برای این سیستم ، هر دو قسمت موازی این تجهیز آسیب دیده و از مدار خارج شد، که علیرغم اقدامات اضطراری به عمل آمده بر روی UPS ، با از کار افتادن این تجهیز فرآیند تولید بهره برداری در محدوده ریسک قرار گرفت .
با توجه به شرایط بوجود آمده ، گروه کارشناسی مهندسی عمومی پتروشیمی فجر ، اقدام به تعمیر کارت کنترلی مذکورکه از پیچیدگی بسیار بالایی برخوردار است ، نموده و با همکاری یک شرکت دانش بنیان داخلی و با تدابیر اتخاذ شده موفق گردید با کار دقیق بر روی بخش حافظه تراشه پردازنده اصلی ، کد برنامه آن را از حالت قفل خارج و به حافظه دسترسی پیدا نماید که این مهم منجر به بازسازی و برنامه ریزی کارت های کنترلی معیوب شد .
در ادامه ، کارت منبع تغذیه آسیب دیده نیز شناسایی و تعمیر شده و در نهایت با بازسازی کلیه کارتهای الکترونیکی و کنترلی آسیب دیده ، تجهیز تعمیر ، تست و راه اندازی گردیده و در مدار تولید قرار گرفت .
اقدام به داخلی سازی کارت های الکترونیکی و کنترلی حساس واحدهای مختلف این مجتمع که به علت از رده تولید خارج شدن یا اعمال شرایط تحریم های بین المللی ، امکان خریداری آنها از شرکت های سازنده خارجی وجود ندارد، طی چند سال اخیر با حمایت مدیریت ارشد مجتمع ، از رویکردهای اداره خدمات فنی شرکت پتروشیمی فجر بوده که در قالب مدیریت فناوری و نوآوری (مفن) انجام شده است . در همین راستا تا کنون چندین قطعه کارت الکترونیکی حساس مربوط به سیستم های کنترلی و الکتریکی واحدهای مختلف این مجتمع با همکاری این شرکت دانش بنیان ، مهندسی معکوس ، طراحی و ساخته شده و پس از انجام تست های لازم در شرایط کاری و محیطی واقعی با موفقیت در مدار تولید تجهیزات این مجتمع کلیدی که قلب تپنده منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر می باشد قرار گرفته است .
برای طراحی و ساخت کارت های الکترونیکی از روش های پیشرفته مهندسی معکوس بهره برده می شود که شرکت پتروشیمی فجر در این زمینه نه تنها قادر به تأمین نیازهای داخلی خود بوده بلکه آماده انتقال تجربیات خود به عنوان مشاوره فنی به دیگر شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می باشد .
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ ۱۵:۳۳
نیپنا |
تعداد بازدید : ۲۷۴