تهران آماده تامین نیازهای انرژی پاکستان است

سفیر ایران در پاکستان، بار دیگر آمادگی تهران را برای عملی کردن طرح انتقال گاز به پاکستان اعلام کرد و گفت: تهران آماده تامین نیازهای انرژی پاکستان است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از ایرنا، مهدی هنردوست، دیروز (شنبه، ۱۷ شهریورماه) در همایش بین‌المللی «الزام‌ها و نیازهای ژئوپلیتیک پاکستان» در شهر اسلام آباد، با تشریح اهمیت طرح انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به آی‌پی گفت: عملی شدن این طرح می‌تواند تغییرات اساسی در اقتصاد پاکستان به همراه داشته باشد.

وی با تشریح سیاست‌های زورگویانه آمریکا علیه ایران در اعمال تحریم‌های غیرقانونی افزود: خط انتقال گاز ایران به پاکستان در چارچوب تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیست.

سفیر ایران در پاکستان همچنین با به فال نیک گرفتن آغاز به کار دولت جدید به رهبری عمران خان در پاکستان تصریح کرد: عملیاتی شدن خط لوله گاز بین دو کشور، می‌تواند مشکلات زیادی از دوش دولت جدید پاکستان بردارد.

هنردوست با بیان این‌که عملیاتی شدن خط لوله گاز ایران و پاکستان می‌تواند هزاران شغل در پاکستان ایجاد کند، عنوان کرد: دولت جدید باید از فرصت جدید استفاده کند و ایران نیز همانند گذشته آماده است تا مردم پاکستان را در فواید حاصل از این طرح بزرگ سهیم کند.


۱۸ شهریور ۱۳۹۷ ۱۲:۳۳
شانا |
تعداد بازدید : ۲۱۹