وزارت نفت در محرومیت‌زدایی از مناطق نفت‌خیز نقشی بسزا داشته است

نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس فعالیت‌های وزارت نفت در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی را امیدوارکننده دانست و گفت: وزارت نفت در محرومیت‌زدایی، اشتغال و توسعه مناطق نفت‌خیز نقش بزرگی داشته است.
قاسم ساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با اشاره به این‌که وزارت نفت در دو سال اخیر فعالیت‌های بزرگی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در مناطق نفت‌خیز جنوب و محروم کشور انجام داده است، گفت: با دستور و پیگیری‌های شخص وزیر نفت، بسیاری از جوانان دارای تخصص و حرفه فنی در شرکت‌های نفتی منطقه جذب شده‌اند، هرچند برای جذب برخی نیز مشکلاتی ایجاد شد، اما در مجموع این گونه فعالیت‌ها و اشتغال‌زایی در منطقه دشت آزادگان و هویزه، ستودنی است.

وی به برگزاری کلاس‌های کنکور در مناطق نفت‌خیز از جمله دشت آزادگان و هویزه ازسوی وزارت نفت برای دانش‌آموزان این منطقه اشاره کرد و افزود: نتایج این کلاس‌ها در قبولی بسیاری از دانش آموزان منطقه در دانشگاه‌های معتبر کشور به خوبی قابل مشاهده است.

نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم با برطرف شدن برخی مشکلات مالی و بودجه‌ای و حذف پیچ و خم‌های اداری، تاخیر ایجاد شده در برگزاری دوباره این کلاس‌ها برطرف شود، زیرا استمرار این گونه فعالیت‌ها برای دانش‌آموزان مناطق محروم بسیار حائز اهمیت است.

ساعدی به افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان شهدای صنعت نفت دشت آزادگان اشاره کرد و گفت: این بیمارستان با همکاری، مساعدت و پیگیری‌های جدی مسئولان وزارت نفت اوایل امسال به بهره‌برداری رسید و هم اکنون بسیاری از مردم و بیماران از منافع آن استفاده می‌کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت نفت در بحث مسئولیت‌های اجتماعی فعالیت‌های بزرگ دیگری همچون بهسازی جاده‌ها و راه‌های روستایی و شهری، نوسازی خانه‌های روستایی و بحث مدرسه‌سازی و همچنین توسعه ورزش جوانان منطقه انجام داده که استمرار این موارد در محرومیت‌زدایی از مناطق نفت‌خیز نقشی بسزا داشته و تحول و توسعه را به ارمغان آورده است.
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۳:۰۳
تعداد بازدید : ۳۱۶