سرمایه گذاری 3 میلیارد و هشتصد میلیون دلاری ازبکستان در صنعت پتروشیمی

مجموعه جدید قرار است از فناوری تبدیل متانول به الفین (MTO) استفاده کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ، ازبکستان در نظر دارد یک مجموعه گازی شیمیایی (GCC) عظیم را در قلب آن چه بزرگترین شاخه تکنولوژیکی (technological cluster) آسیای مرکزی دانسته می شود؛ احداث کند.
مجموعه یادشده قرار است تولیدات خود را در اختیار 10 مجتمع داخلی فرآوری محصولات پلاستیکی قرار دهد.

ازبکستان به عنوان یکی از اعضای سابق اتحادیه کشورهای مستقل همسود، قرار است با مشارکت شرکت های خارجی و با هدف ارتقاء بخش انرژی خود، مجموعه گازی شیمیایی یادشده با ظرفیت فرآوری یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 500 هزار متر مکعب گاز را بسازد.

انتظار می رود این تاسیسات دارای فناوری تبدیل متانول به الفین از ظرفیت تولید سالانه 250 هزار تن پلی پروپیلن، 100 هزار تن پلی اتیلن ترفتالات و اتیلن وینیل استات، 100 تا 150 هزار تن اتیلن گلایکول و پلی اتیلن و 100 هزار تن الاستومر اتیلن-پروپیلن برخوردار باشد.

این پروژه سه میلیارد و 850 میلیون دلاری که هنوز در مراحل اولیه برنامه ریزی قرار دارد؛ توسط غول صنایع نفت و گاز دولتی این کشور، یعنی هلدینگ ازبک‌نفته ­گاز (Uzbekneftegaz) اداره می شود.

اولوبگ سعیدف، معاون اول رئیس این شرکت، عنوان کرد: ازبک‌نفته­ گاز در حال حاضر مشترکا با طرف های خارجی مشغول همکاری برای ایجاد یک شاخه تکنولوژیکی (technological cluster)، با هدف ایجاد یک مجموعه گاز شیمیایی جدید و تاسیسات دیگری برای تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا است.
۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۴:۵۲
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۸۲