وزیر انرژی روسیه : ایران در بازارهای انرژی جایگاه قوی دارد

«الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با شبکه خبری سی ان بی سی گفت که ایران در بازارهای انرژی جایگاه قوی دارد و تحریم های آمریکا علیه ایران در حوزه نفتی غیر موثر و اشتباه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، تارنمای شبکه سی ان بی سی امروز (دوشنبه) به نقل از این مقام روسی نوشت: ایران صادرکننده ای است که فرآورده های نفتی به بازار عرضه می کند.
نوواک با اشاره به واکنش جامعه بین الملل به تحریم های آتی آمریکا علیه ایران افزود: نمی دانیم شرکت ها، و کشورهایی که با ایران همکاری دارند چطور واکنش نشان خواهند داد. باید ببینیم تحریم ها در واقع به چه صورت اعمال می شوند.
رییس جمهوری آمریکا چندی پیش با وجود مخالفت های جهانی، کشورش را از برجام خارج و اعلام کرد که تحریم های یک جانبه تعلیق شده کشورش علیه ایران را در فرصتی 90 تا 180 روزه باز می گرداند و این تصمیم با موضع گیری ها و مخالفت های متعددی از سوی کشورهای مختلف بویژه اتحادیه اروپا همراه شد.
تحریم های ثانویه آمریکا علیه طرف های خریدار نفت خام از ایران که مغایر قوانین تجارت بین المللی است، موجب واکنش منفی کشورهای مختلف شده به طوری که تعدادی از کشورها در صدد مستثنی شدن خود هستند و برخی کشورها نیز اعلام کرده اند که آن را اجرا نخواهند کرد.
۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ۱۴:۵۱
ایرنا |
تعداد بازدید : ۳۸۰