انتشار 1100میلیاردتومان اوراق مشارکت ریالی برای پارس جنوبی و پتروشیمی

انتشار 1100میلیاردتومان اوراق مشارکت ریالی برای پارس جنوبی و پتروشیمی
در صورت ارائه مجوز بانک مرکزی صنعت نفت قصد دارد 1100 میلیادرتومان اوراق مشارکت ریالی با نرخ سود 20 درصد به منظور توسعه فازهای پارس جنوبی و توسعه زنجیره ارزش در پتروشیمی در پاییز سال جاری منتشر و عرضه کند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس وزارت نفت قصد دارد در صورت ارائه مجوز از سوی بانک مرکزی در پاییز سال جاری حدود 1100میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی با نرخ سود 20 درصد و چهار ساله به منظور توسعه فازهای پارس جنوبی و همچنین تکمیل زنجیره ارزش در پتروشیمی به فروش رساند.

این گزارش حاکی است، براین اساس از این میزان اوراق مشارکتی که قرار است عرضه شود 500 میلیارد تومان مربوط به فازهای گازی پارس جنوبی و 600 میلیارد تومان نیز برای صنعت پتروشیمی عرضه خواهد شد.

این گزارش اضافه می کند: معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت چندی پیش از انتشار 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی در سال 91 خبرداده بود که 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شرکتهای نفت فلات قاره و شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و 1500 میلیارد تومان نیز اوراق مشارکت برای شرکتهای اروندان، نفت مناطق مرکزی و پارس جنوبی منتشر و مابقی نیز برای دیگر بخش های صنعت نفت از جمله پتروشیمی و شرکت ملی نفت خواهد بود.

براساس این گزارش، در تیرماه گذشته نیز حدود 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی به منظور توسعه فازهای پارس جنوبی با نرخ سود 20 درصد و چهارساله عرضه شد که با استقبال خوبی از سوی سرمایه گذاران مواجه شد.براین اساس انتظار می رود در صورت عرضه، این اوراق نیز با استقبال روبه رو شود.

۹ مهر ۱۳۹۱ ۲۱:۵۴
تعداد بازدید : ۱,۱۵۰