احیای اقتصاد کشور کماکان بر دوش نفت است

احیای اقتصاد کشور کماکان بر دوش نفت است
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نفت ایران با دیپلماسی انرژی در بازار فروخته می‌شود و تحریم نفت ایران بی‌تاثیر خواهد شد، گفت: معتقدم احیای اقتصاد کشور کماکان بر دوش نفت است.
حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (JMMC) که امروز (یکشنبه، یکم مهرماه) برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: در حالی که آمریکا درصدد فشار بر ایران به‌ویژه بخش نفت و انرژی است، همراهی برخی کشورهای صادرکننده نفت با یاوه‌گویی‌های ترامپ پذیرفتنی نیست. کشورها در این سازمان باید به جای کوبیدن بر طبل تفرقه و جدایی، اتحاد خود را هرچه بیشتر افزایش دهند.

وی با بیان این‌که سناریوی آمریکا برای توقف صادرات نفت ایران به هیچ وجه عملی نخواهد شد، افزود: از دیپلماسی حرفه‌ای که در وزارت نفت وجود دارد، بدون تردید محموله‌های نفت خام را به بازارهای جهانی صادر می‌کنیم و مشکلی برای فروش نفت نخواهیم داشت. بسیاری از کشورها نیز که امروز با آمریکا همراهی می‌کنند از این موضوع کاملا آگاه هستند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به موضوع پرسش‌های مختلف از وزیر نفت که امروز در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد اشاره و تصریح کرد: هرچند معتقدم پرسش از وزیران و مسئولان اجرایی کشور وظیفه و حق قانونی نمایندگان است، اما در شرایط کنونی که آمریکا و عربستان جنگ نفت را علیه ایران آغاز کرده‌اند، باید در داخل کشور به حداقل‎سازی تنش‎ها در فضای کاری وزارت نفت کمک کنیم، زیرا معتقدم احیای اقتصاد کشور کماکان بر دوش نفت است.

امیری خامکانی با بیان این‌که ایران سال‌هاست تحریم است، اما نفت خود را روانه بازارهای جهانی کرده، گفت: نفت ایران با دیپلماسی انرژی در بازار فروخته می‌شود و تحریم نفت ایران بی‌تاثیر خواهد شد.
۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۱۷
تعداد بازدید : ۴۸۰