مسئولیت مهم نفتی برای مدیر دیپلمه/ دیوان محاسبات وارد ماجرا شد

مسئولیت مهم نفتی برای مدیر دیپلمه/ دیوان محاسبات وارد ماجرا شد
در حالی یکی از مدیران نفتی مسئولیت مهمی را در مذاکرات نفتی برعهده گرفته است که در مدرک دیپلم وی هم شک و تردید وجود دارد و دیوان محاسبات کشور خواستار ارائه مدرک تحصیلی وی شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ دیوان محاسبات کشور خواستار ارائه مدرک تحصیلی یکی از مدیران نفتی شده است. این مدیر ارشد پس از ورود به شرکت نفت بدون ارائه مستندات لازم مدرک تحصیلی خود را دیپلم اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه بر اساس قانون ظاهرا برای تصدی پستی که مدیر یادشده بر آن تکیه زده است لااقل مدرک کارشناسی مورد نیاز است اما بعضی منابع می‌گویند وی حتی مدرک دیپلم مورد ادعای خود را نیز در اختیار ندارد.

گفته می‌شود مدیر یاد شده که با جریانات موسوم به انحرافی ارتباط بسیار نزدیکی داشته و از معاونت میراث فرهنگی به نفت آمده است، نقش مؤثری در انتصاب بعضی مدیران نفتی داشته است.

ارتباطات وی با تیم یاد شده بسیار جدی تعریف شده چنانکه با مسئول تجاری و اقتصادی این تیم که از مدیران میراث فرهنگی است، نیز رابطه بسیار نزدیکی دارد و در عین حال نام وی در لیست بازداشتی‌های این جریان نیز به چشم می‌خورد و مدت کوتاهی را در رابطه با پرونده این جریان در بازداشت به سر برده است.

با وجود سمت حساس مدیر یاد شده ، وی هیچ تخصص یا پیش‌زمینه‌ای در این زمینه نداشته و در سوابق وی تنها عضویت در هیئت مدیره خانه ایرانیان خارج از کشور و عضویت در هیئت مدیره سازمان ایران‌گردی و جهان‌گردی به چشم می‌خورد.

به گزارش فارس وی به تازگی بخشی از مذاکرات مربوط به عملیات فروش نفت خام را علیرغم اینکه حوزه کاری وی کوچکترین ارتباطی با فروش نفت خام ندارد بر عهده گرفته است. معاونت بین الملل شرکت ملی نفت پیش از این هرگز اجازه ورود به حوزه فروش نفت خام را نه به بخش خصوصی و نه دیگر بخش‌های دولت داده بود چنانکه عملا راه‌اندازی بورس نفت خام نیز با عدم موافقت ضمنی این معاونت به سرانجامی نرسید.

باید به این نکته توجه کرد که اساسا مذاکرات مربوط به فروش نفت خام مذاکرات بسیار پیچیده‌ای است و علیرغم اینکه قرار بوده است که مدیر یاد شده تنها خریداران احتمالی نفت را به معاونت بین الملل شرکت ملی نفت معرفی کند و معاونت بین‌الملل مذاکرات مربوطه را بر عهده بگیرد اما مدیر مزبور علیرغم بی‌ارتباط بودن وظایف سازمانی، خود بخشی از مذاکرات را بر عهده گرفته است.

وی همچنین به تازگی مباحث مربوط به انتشار اوراق مشارکت صنعت نفت را نیز بر عهده گرفته است اما با وجود تعریف محدوده کاری جدید در عرصه فروش نفت خام و دیگر فعالیت‌ها به نظر نمی‌رسد مدیر یاد شده در ایفای وظایف محوله سازمانی در معاونت تحت مدیریت خود چندان موفق عمل کرده باشد.

۹ مهر ۱۳۹۱ ۲۱:۵۸
تعداد بازدید : ۱,۰۲۵