ایران تنها رسیدن به پایبندی ۱۰۰ درصدی را می‌پذیرد

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک، موضع ایران را همان توافق اوپک در سال ۲۰۱۶ عنوان کرد و گفت: ایران ممانعتی با افزایش تولید نفت‌خام به میزان تعهد هر کشور ندارد، اما بی‌شک بیش از مقدار تعهد را نمی‌پذیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، حسین کاظم‌پور اردبیلی درباره موضع ایران در کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک (JMMC) اظهار کرد: موضع ایران کماکان براساس مصوبه اوپک در سال ۲۰۱۶ و مبتنی بر پایبندی به تولید توافق شده است بنابراین در این زمینه، موضع ما تغییری نکرده است.

وی با تاکید بر این که ایران ممانعتی با افزایش تولید نفت‌خام به میزان تعهد هر کشور ندارد، اما بی‌شک بیش از مقدار تعهد را نخواهد پذیرفت، درباره این‌که آیا رقمی برای افزایش تولید مطرح شده است، تصریح کرد: هم اکنون صحبت از این است که گزارش دبیرخانه چه عددی را درباره کسر پایبندی نشان می‌دهد و تلاش شود که آن را (کسر پایبندی) محقق کنند که تاکنون موفق نبودند.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک درباره این‌که موضع روسیه را در نزدیکی با عربستان چگونه تحلیل می‌کنید، تصریح کرد: موضع همکاری همه کشورهای عضو را در این نشست می‌پذیرم و به هیچ‌وجه مشکلی نیست، حضور ما نیز در این نشست برای همکاری درباره وضع بازار نفت است.

وی درباره تازه‌ترین توئیت ترامپ که در آن عنوان کرده بود آمریکا از کشورهای خاورمیانه محافظت می‌کند، اظهار کرد: این نشان‌دهنده گستاخی آقای ترامپ، دخالت در امور اوپک و تحقیر برخی کشورهای تولیدکننده به بهانه دفاع و باج‌خواهی از آنهاست. دفاع در مقابل کدام تهدید؟ کسی در منطقه ما (خاورمیانه) علیه همدیگر تهدید نمی‌کند.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک تصریح کرد: آقای ترامپ علاقه‌مند است هر آنچه را باراک اوباما بافته، بشکافد و دوباره ببافد، بنابراین این مشکل خودش است و دنیا آن را فهمیده است.

ترامپ در تازه‌ترین توییت خود نوشت: ما از کشورهای خاورمیانه محافظت می‌کنیم، بدون ما امنیت آنها چندان دوام نمی‌آورد. با وجود این، آنها برای بالا و بالاتر بردن قیمت نفت تلاش می‌کنند! یادمان خواهد ماند. تک‌قطبی اوپک، باید قیمت‌ها را پایین بیاورد.
۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۶:۵۸
شانا |
تعداد بازدید : ۱۸۸