صادرات بنزین پایه به کشورهای همسایه بر اساس قیمت و تقاضا

صادرات بنزین پایه به کشورهای همسایه بر اساس قیمت و تقاضا
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: صادرات نفتا(بنزین پایه) هم‌اکنون براساس وضعیت تقاضا و قیمت بازار صورت می‌گیرد.
جلیل سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین وضعیت صادرات بنزین کشور گفت: هم اکنون براساس نیاز و درخواستی که از برخی کشورهای همسایه به دست ما می رسد کار صادرات نفتا(بنزین پایه) را انجام می دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: کار صادرات نفتا براساس حسب نیاز این کشورها و وضعیت بازار قیمت انجام می شود زیرا کشور نیز باید از این صادرات منافعی را کسب کند.

وی تصریح کرد: از ابتدای بحث صادرات نفتا بحث قیمت در صادرات این فرآورده نفتی مطرح بوده است به طوری که اگر وضعیت قیمت این فرآورده مناسب باشد،امکان صادرات بیشتر و اگر وضعیت قیمت نامساعد شود، حتی صادرات را نیز متوقف خواهیم کرد.

سالاری اظهار کرد: هم اکنون از نفتا به عنوان خوراک صنایع پایین دستی در پتروشیمی ها استفاده می شود و هنگامی که تعمیرات اساسی در این واحد ها صورت می گیرد طبیعتا نیازی به صادرات این فرآورده نیست و ما سعی می کنیم این فراورده را ذخیره سازی کنیم و پس از آنکه شرایط برای صادرات مناسب یعنی متقاضی وجود داشت و از لحاظ قیمتی نیز مساعد بود، آنگاه اقدام به صادرات نفتا می کنیم.

به گزارش فارس نفتا فرآورده ای با ارزش و سوخت پایه تولید بنزین است که با فعل و انفعالاتی به بنزین موتور تبدیل می شود.

به گفته علیرضا ضیغمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی هم اکنون به دلیل توازن در مصرف و تولید بنزین امکان صادرات بنزین موتور در کشور وجود ندارد اما با اتمام طرح های بنزین سازی علاوه برافزایش تولید بنزین می توان علاوه بر بنزین موتور حجم زیادی از نفتا را نیز صادر کرد.

۹ مهر ۱۳۹۱ ۲۱:۵۹
تعداد بازدید : ۱,۱۷۶