تحقیق و توسعه سپری در برابر تحریم هاست

تحقیق و توسعه سپری در برابر تحریم هاست
مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی اگر چه یکی از آسیب های تحریمها، محدود شدن ورود فناوری به کشور است اما با تمرکز بر روی تحقیق و توسعه می توانیم ضربه پذیری خود را در این بخش کاهش دهیم.
عباس شعری مقدم، امروز ( دوم مهرماه) در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در گفت و گو با خبرنگار نیپنا، با بیان این مطلب افزود: با توجه به مزیت نسبی ایران در بخش انرژی، باید تمرکز خود را بر روی تولید محصولات پتروشیمی بگذاریم.
وی ادامه داد: با توجه به این که دنیا به سمت انرژی های تجدیدپذیر در حال حرکت است و پیش بینی می شود مصرف فراورده های نفتی کاهش یابد؛ اما تولید محصولات پتروشیمی به دلیل فراگیر بودن آنها رو به افزایش خواهد بود.
این کارشناس پتروشیمی با اشاره به مزیت نسبی ایران در بخش انرژی تصریح کرد: براین اساس فکر می کنم باید تمرکزمان را بر روی تولید محصولات پتروشیمی بگذاریم.
شعری مقدم با بیان این که شرکتهای داخلی باید بیش از هر زمان دیگری بر روی تحقیق وتوسعه تمرکز کنند، گفت: یکی از آسیب های تحریمها، محدود شدن ورود فناوری به کشور است که با تمرکز بر روی تحقیق و توسعه می توانیم ضربه پذیری خود را در این بخش کاهش دهیم.
۲ مهر ۱۳۹۷ ۱۵:۱۸
تعداد بازدید : ۶۶۳