صنعت پتروشیمی نبض توسعه ایران

صنعت پتروشیمی نبض توسعه ایران
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی، صنعت پتروشیمی را موتور توسعه ایران دانست و گفت: از شرکتهای داخلی و خارجی حاضر در نمایشگاه ایران پلاست انتظار داریم تا قراردادهای بلندمت فی مابین خود انعقاد کنند.
مهدی شریفی نیک نفس، مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی در حاشیه نخستین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در گفت وگو با خبرنگار نیپنا، گفت:صنعت پتروشیمی در اقتصاد ایران به دلیل جایگاه خاص آن در صادرات و ارزآوری برای ایران و همچنین اشتغالزایی، از موقعیت ویژه ایی در اقتصاد ایران برخوردار است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به حساسیت ها در بخش پایین دستی و بالادستی پتروشیمی در ایران اظهارکرد: با توجه به این که صنعت پتروشیمی موتور توسعه ایران است بنابراین نیازمند توجه بیشتر است.
شریفی نیک نفس با اشاره به حضور شرکتهای داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران پلاست، افزود: با توجه به تنوع تولیدات محصولات پتروشیمی از شرکتهای پتروشیمی انتظار داریم با یکدیگر تعامل و یکپارچگی بیشتری داشته باشند که این امر می تواند منجر به انعقاد قراداد بلندمدت میان آنها شود.
وی با بیان این که برخی از مشتریهای خارجی پتروشیمی در ایران انتظار دارند که قراردادهای بلندمدت با آنها منعقد شود گفت: هر دو طرف خریدار و فروشنده از انعقاد قراردادهای بلندمدت سود می کنند؛ بر همین اساس انتظار دارم در نمایشگاه امسال بین شرکتهای داخلی و خارجی قراردادهای بلندمدت منعقد شود.
وی با اشاره به چشم انداز صنعت پتروشیمی در ایران خاطرنشان کرد: با توجه به مزیت نسبی ایران در بخش انرژی از جمله دسترسی به خوراک، آبهای آزاد و فناوری ، قطعا صنعت پتروشیمی موتور توسعه ایران است و مانند یک لوکوموتیو می تواند موجب رشد سایر صنایع شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با بیان این که در دنیا 400 گرید پلیمری تولید می شود که 20 گرید ان در ایران تولید می شود، ادامه داد: این امر نشان می دهد می توانیم در این بخش فعالیتهای فراوانی را انجام دهیم براین اساس باید تا جایی که می توانیم زنجیره ارزش را تکمیل کنیم تا بتوانیم در بازارهای جهانی برای برندمان جایگاه خوبی کسب کنیم.
۴ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۰۴
تعداد بازدید : ۴۴۸