آمریکا در تحمیل سیاست‌های خود بر اوپک ناکام ماند

رادیو بین‌المللی فرانسه در گزارشی به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی اشاره و اعلام کرد: باوجود فشارهای زیاد، آمریکا نتوانست سیاست‌های خود را بر اعضای اوپک تحمیل کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از رادیو فرانسه، بازارهای نفتی روز دوشنبه (دوم مهرماه) بشکه‌‌های نفت ۸۰ دلاری را تجربه کردند، این در حالی است که افزایش قیمت باوجود تلاش‌های آمریکا برای دیکته کردن سیاست‌های خود به اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اتفاق می‌افتد.

افزایش قیمت نفت نتیجه نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک بود که یکشنبه (یکم مهرماه) در الجزیره برگزار شد و طی آن شرکت‌کنندگان در این نشست پیشنهادی برای افزایش تولید مطرح نکردند.

بر اساس این گزارش، به دلیل خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با ایران و همچنین بازگرداندن تحریم‌ها علیه اقتصاد این کشور، قیمت نفت در ماه‌های گذشته همواره سیر صعودی داشته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده است که هدفش از اعمال این تحریم‌ها به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.

ترامپ همزمان همه تلاش خود را به کار بسته تا تحریم نفت ایران به افزایش قیمت آن و در نتیجه افزایش قیمت بنزین در آمریکا منجر نشود. افزایش قیمت بنزین در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا می‌تواند به نارضایتی بخشی از رأی‌دهندگان به ترامپ بینجامد.

رئیس جمهوری آمریکا برای گریز از پاسخگویی به افکار عمومی در کشورش از اعضای اوپک خواسته است برای جایگزین کردن نفت ایران، تولید خود را افزایش دهند.

این در حالی است که کمیته پیگیری توافق ۲۰۱۶ میان تولیدکنندگان نفت اوپک و تولیدکنندگان غیرعضو در پایان نشست خود در الجزیره پیشنهاد مبنی بر افزایش تولید مطرح نکردند.
۴ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۸
شانا |
تعداد بازدید : ۲۴۸