به کارگیری توان و ظرفیت‌های داخلی برای ناکارآمدسازی تحریم‌ها

به کارگیری توان و ظرفیت‌های داخلی برای ناکارآمدسازی تحریم‌ها
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی به‌کارگیری ظرفیت‌های داخلی در ناکارآمدسازی تحریم‌ها را موثر دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، سیدحمید حسینی در نشست خبری روز سه‌شنبه (سوم مهرماه) در محل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت،‌ گاز و پتروشیمی برگزار شد، گفت: خوشبختانه برخلاف تصورات آمریکا صادرات نفت ایران به صفر نرسیده و قیمت نفت نیز در حال افزایش است.

وی با بیان این‌که ایران می‌‌تواند با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی این دوره را پشت سر بگذارد و بی‌شک تحریم‌ها آثار کوتاه‌مدت و مقطعی خواهد داشت، تاکید کرد: اعضای اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی همچون دوره گذشته تحریم‌ها در این دوره نیز فعال شده و از همه ظرفیت‌های خود برای بی‌اثرسازی تحریم‌های نفتی استفاده خواهند کرد.

حسینی با بیان این‌که اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی می‌تواند یاری‌گر دولت باشد، تصریح کرد: کشورهای آسیایی از جمله هند و چین مشتری ما خواهند بود و امکان پرداخت و تسویه ارزی وجود دارد.

حسینی همچنین بر لزوم به کارگیری نظام رگولاتوری به‌منظور حفظ منافع ملی و شفاف‌سازی سازوکارها تاکید کرد.

به گزارش اوپکس، اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با داشتن حدود ۳۰۰ عضو از بزرگ‌ترین تشکل‌های اقتصادی کشور است که نقش مهمی در ارتقای کیفی و کمی صادرات فرآورده‌های نفتی، ارزآوری به داخل کشور و اشتغال‌زایی به‌عهده دارد.
۴ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۱۶
شانا |
تعداد بازدید : ۳۷۱