سرمایه گذاری برای تبدیل نفت به فرآورده های با ارزش افزوده ضروری است

سرمایه گذاری برای تبدیل نفت به فرآورده های با ارزش افزوده ضروری است
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وابستگی بودجه به نفت باید کاهش پیدا کند اما از طرفی باید در بخش توسعه منابع و سرمایه گذاری در جهت تبدیل کردن نفت خام به فرآورده های با ارزش افزوده، شتاب بیشتری ایجاد شود.
 

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: گزارش خوبی از وضعیت صنعت نفت کشور و عبور از محدودیت های تحریم، همچنین چگونگی برنامه های توسعه صنایع و منابع نفت در سومین نشست مشترک اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با مهندس رستم قاسمی، وزیر نفت ارائه شد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی درباره فرآیند تولید و تبدیل نفت خام در کشور به فرآورده های با ارزش افزوده گفت: ایجاد ارزش افزوده همراه با ایجاد کار و تولید، از مولفه های دیگر مبحث اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، الگوی مصرف را از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد: باید در هر دو حوزه جامعه و صنعت، مصرف را با تعریف الگوی مناسب، جهت دهی و برای استفاده بهینه از فرآورده های نفتی الگو ارائه کنیم.

عضو مجلس نهم با تاکید بر لزوم رعایت صرفه جویی گفت: لازم است موضوع صرفه جویی را به همه حوزه های اقتصاد تسری دهیم و تولیدات داخلی را تقویت کنیم.

سید مهدی موسوی‌نژاد پیش تر با اشاره به نحوه تاثیر تحریم‌ها بر اجرای فازهای پارس جنوبی گفته بود: قبل از تحریم‌ها، بخشی از قطعات و لوازم و امکانات پارس جنوبی را وارد می‌کردیم و در شرایط کنونی با توجه به تحریم‌ها باید از ظرفیت داخلی استفاده و با اتخاذ راهکارهای لازم، مسیر پیشرفت را هموار کنیم و این عزم در وزارت نفت وجود دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: باید روش‌ها را تغییر دهیم و کیفیت تولیدات را بالا ببریم تا بدون نیاز به تحریم‌کنندگان، به موفقیت لازم دست یابیم.

اولین میزبانی وزارت نفت از اعضای کمیسیون انرژی با حضور وزیر نفت و معاونان وی که سومین نشست مشترک وزیر نفت با کمیسیون انرژی بود، 28 شهریور برگزار شد.

۹ مهر ۱۳۹۱ ۲۲:۰۵
تعداد بازدید : ۱,۲۷۴