شکستگی خط لوله فرآورده ری- ساری ترمیم شد

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال گفت: خط لوله آسیب‌دیده در اثر رانش زمین در سوادکوه استان مازندران ترمیم شد و امروز فعالیت خود را ازسر می‌گیرد.
ارسلان رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا اعلام کرد: ساعت ۱۰ صبح روز جمعه (ششم مهرماه) همکاران در منطقه متوجه نشتی جزئی در کیلومتر ۱۹۸ خط لوله ۱۲ اینچ فرآورده ری - ساری در حوالی روستای طالع‌آباد رودبار شدند که بر اثر رانش زمین پس از زمین لرزه دچار کمانش و شکستگی شده بود.

پس از پاکسازی محوطه و جمع‌آوری خاک‌های آلوده، ترمیم خط لوله مورد نظر که‌ به منطقه مازندران، گیلان و گلستان سوخت‌رسانی می‌کند، آغاز شد و پیش‌بیني می‌کنیم تا پایان امروز (یکشنبه، هشتم مهرماه) فعالیت خط لوله از سر گرفته شود.

وی تاکید کرد: بلافاصله با بسیج نیروها و امکانات مورد نیاز از منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ۶ گروه کار را آغاز کردند و مشغول خاکبرداری در اطراف محل نشتی بودند که متاسفانه فرآورده بنزین با فشار بسیار فوران کرد. بنابراین با توجه به حساسیت بالای فرآورده و امکان وقوع حوادث جبران‌ناپذیر به سرعت ۱۰ تا ۱۲ خانوار مستقر در روستا تخلیه شدند و جلو نشت فرآورده گرفته شد.

تدبیر برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال تصریح کرد: با توجه به احتمال وجود نشت گسترده و با هدف جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی از جمله آب،‌ خاک و هوا به سرعت سه سد خاکی در اطراف محل فوران احداث و ورودی رودخانه اصلی به منظور جلوگیری از نشت فرآورده، مسدود شد.

رحیمی افزود: با کمک متخصصان خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال و با همکاری دیگر سازمان‌‌های استان و هماهنگی استانداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، هلال احمر، پلیس راهور ناجا و آتش‌نشانی، نشت بنزین مهار شد.

مشکلی در تامین و توزیع فرآورده وجود ندارد

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال تاکید کرد: با ذخیره‌سازی مطلوب فرآورده خوشبختانه هم اکنون مشکلی به لحاظ تامین فرآورده در منطقه وجود ندارد و پیش‌بینی می‌کنیم خط لوله موردنظر تا پایان امروز، راه‌اندازی شود.

رحیمی همچنین ضمن تشکر از همکاری مردم محلی گفت: خوشبختانه هم‌اکنون خطر وقوع حادثه کاملا برطرف شده و اوضاع در روستای محل حادثه کاملا آرام است.
۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۳۱
تعداد بازدید : ۴۱۴