نقش مهم رگولاتوری در همگرایی پتروشیمی ها

رگولاتوری می‌تواند نقش سازنده‌ای را برای صنعت پتروشیمی ایفا کند، با ایجاد چنین ساختاری همگرایی بیشتر در میان پتروشیمی‌ها ایجاد می‌شود.
عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران درگفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان اینکه نهاد رگولاتوری بدون تردید توسعه صنعت پتروشیمی را درهمه زمینه‌ها شتاب خواهد داد، گفت: رگولاتوری می‌تواند نقش سازنده‌ای را برای صنعت پتروشیمی ایفا کند، با ایجاد چنین ساختاری اتحاد، همکاری و تعامل بیشتری درمیان پتروشیمی‌ها ایجاد خواهد شد.
محسن خلیلی عراقی، عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه امروز، صنعت پتروشیمی ایران با بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های نوین و با تکیه بر کارشناسان خود مسیر توسعه را با شتاب می پیماید، گفت: توجه به صنایع تکمیلی و پایین دستی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تشویق شرکت‌های طرف قرارداد به مسئولیت پذیری در بخش پایین دستی از ضروریات تکمیل زنجیره ارزش در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی است.
وی با بیان اینکه پتروشیمی ظرفیت بالایی برای توسعه در تمام بخش‌ها دارد و می تواند ارزش افزوده مطلوبی را ایجاد کند، افزود: اقدام‌های بسیار مطلوبی در توسعه بالادستی پتروشیمی انجام شده است، در بخش میان دستی و پایین دستی پتروشیمی باید تلاش بیشتری انجام شود و برای تحقق این امرهمگرایی و تعامل میان دولت و مجلس نیز می‌تواند راهگشا باشد.
این فعال اقتصادی و عضو پارلمان بخش خصوصی تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد، همچنین با همدلی و همکاری می‌توانیم جهش دیگری را با جذب سرمایه گذاری‌های جدید محقق کنیم.
وی تاکید کرد: نگاه به صنعت پتروشیمی باید به عنوان صنعتی مولد تغییر یابد و از آن حمایت شود، جایگاه این صنعت به عنوان یک صنعت اشتغالزا در راس تحقق هدف جلوگیری از خام‌ فروشی قرار گیرد تا به عنوان یکی از پایه‌های اصلی حمایت از تولید داخلی با توجه به اقتصاد مقاومتی بتوانیم به هدف‌های پیش بینی شده در سند چشم انداز توسعه دست یابیم.
۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۶:۱۸
تعداد بازدید : ۴۰۱