فرهنگ ایمنی باید در صنعت نفت نهادینه شود

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به حساسیت کار در مناطق عملیاتی فراساحلی، بر ضرورت نهادینه‎سازی فرهنگ ایمنی در صنعت نفت تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به منطقه بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران، حمید بورد دیروز (یکشنبه، هشتم مهرماه) در آیینی که به مناسبت بزرگداشت روز ایمنی و آتش‌نشانی در این منطقه برگزار شد، گفت: با وجود همه کاستی‌ها و مشکلات موجود، منطقه بهرگان توانسته با تمهیدات اندیشیده شده، تولید نفت را نه تنها تثبیت کند، بلکه افزایش دهد.

وی با اشاره به تقارن روز ایمنی و آتش‌نشانی با هفته دفاع مقدس گفت: هرچند جنگ تبعات جبران‌ناپذیری به همراه داشت، اما داستان‌ها و درس‎هایی را در دل خود داشت که مانند یک گنجینه بی‌انتها است.

بورد با بیان این‌که کشور هم اکنون با جنگ اقتصادی روبه‌رو است، ادامه داد: جنگ هر روز شکل جدیدی به خود می‌گیرد. جنگ تمام‌عیار اقتصادی بر کشور سایه افکنده و ما به عنوان سربازان جبهه اقتصادی تلاش خواهیم کرد موانع را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاریم و سربلند بیرون آییم.

وی افزود: منطقه بهرگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و فیزیکی در سخت‌ترین شرایط کاری قرار دارد و افزون بر بررسی شاخص‌های کمی در حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، لازم است برای نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در بین کارکنان مناطق عملیاتی تلاش کنیم.

بورد اظهار کرد: در گذشته تنها مفهوم ایمنی و آتش‌نشانی متداول و مرسوم بود، اما امروز بهداشت و محیط زیست دو مقوله جدایی‌ناپذیر بخش ایمنی است که در زیر مجموعه HSE قرار دارند و ستاد بحران موضوع دیگری است که آن هم به این مجموعه پیوسته است.
۹ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۲۷
تعداد بازدید : ۳۹۳