تقویت بازارهای صادراتی پتروشیمی های ایرانی با حضور در عرب پلاست

بررسی ها نشان می دهد، ایران در همین سالها به میزان 1 میلیارد دلار محصولات پلاستیک صادر کرده که 24 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است
با توجه به پیشرفت چشمگیر صنعت پتروشیمی و پلاستیک در خاورمیانه، ضروری است که شرکت های پتروشیمی ایرانی با حضور در نمایشگاه عرب پلاست، موقعیت خود را در بازارهای صادراتی تقویت کنند.

ساتیش خانا، مدیر کل شرکت اطلاعات و خدمات الفاجر، برگزار کننده نمایشگاه عرب پلاست 2019 در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست و در گفت و گو با «پتروتحلیل»، با بیان این مطلب گفت: طبق گزارشات دپارتمان صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، در سال های 1396 و 1397 ایران 13.8 میلیارد دلار در حوزه محصولات صنعتی صادرات داشته است.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد، ایران در همین سالها به میزان 1 میلیارد دلار محصولات پلاستیک صادر کرده که 24 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل شرکت اطلاعات و خدمات الفاجر، برگزارکننده نمایشگاه عرب پلاست با اشاره به اینکه مقاصد اصلی صادرات محصولات شیمیایی ایران کشورهای چین، امارات، هند، قزاقستان، ترکیه، اندونزی و عراق است، افزود: "بازار مواد پتروشیمی و پلاستیک ایران همواره شرایط مطلوبی داشته است."

وی همچنین تاکید کرد: محصولات ایران در خاورمیانه در پروژه های ساخت، ساز، آب و فاضلاب و همچنین صنایع مواد غذایی و بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه در 5 سال آینده تا سال 2021 بازار لوله های پلاستیکی در خاورمیانه رشدی 6 درصدی به ارزش 1.6 میلیارد تن خواهد داشت، انتظار می رود که این موقعیت فرصت مناسبی برای رشد ایران در زمینه های پتروشیمی و پلاستیک باشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های بزرگ ایرانی از جمله هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی انتخاب حضور خود را در این رویداد مهم قطعی کرده اند، گفت: شرکت های پتروشیمی در حال مذاکره جهت مشارکت و کسب فضای مناسب در نمایشگاه عرب پلاست هستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این نمایشگاه نه تنها برای کسب فرصتها بلکه برای رشد اقتصادی کشور ایران می تواند بسیار حائز اهمیت باشد،از این رو فعالان این صنعت را به مشارکت در نمایشگاه پیشروی پلاستیک در خاورمیانه و آسیا «عرب پلاست 2019» دعوت می کنیم.

عرب پلاست 2019 یکی از بزرگترین رویداد های صنعت لاستیک، پلاستیک و پتروشیمی در منطقه است که در تاریخ 15-18 دی ماه سال 1397 در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که مدیر کل شرکت اطلاعات و خدمات الفاجر، برگزار کننده نمایشگاه عرب پلاست 2019 در روزهای دوم و سوم دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست برابر با 3 و 4 مهر ماه با شرکت های بزرگ صنعت پتروشیمی دیدار و در خصوص برنامه های پیش رو در عرب پلاست با آنها به گفت و گو پرداخت.
۹ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۵۲
پتروتحلیل |
تعداد بازدید : ۲۴۹