همکاری کانادا و تایلند برای تولید پلاستیک های سازگار با محیط زیست

مشارکت ایندوراما با لوپ اینداستریز کانادا برای بازیافت پلی اتیلن ترفتالات با هدف تولید محصولات جدید آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، غول صنایع شیمیایی تایلند، ایندوراما (Indorama)، و شرکت کانادایی ارائه دهنده فناوری های بازیافت، لوپ اینداستریز (Loop Industries)، به تازگی یک طرح مشترک (JV) را با هدف تامین رشد فزاینده تقاضا برای پلاستیک های قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست به امضاء رساندند.

این شرکت تایلندی در تاریخ 24 سپتامبر اعلام کرد که طرح مشترک یاشده به دنبال دستیابی به تولید و تجاری سازی رزین های پلی اتیلن ترفتالات و فیبرهای پلی استر 100 درصد تجدیدپذیر و قابل بازیافت با کمک فناوری دی-پلیمریزاسیون (depolymerisation) شرکت لوپ کانادا است.

سخنگوی شرکت ایندورما تاکید کرد که هر یک از دو شرکت سهمی 50 درصدی در پروژه جدید دارند و قرار است تجهیزات و فناوری یادشده در یکی از مجتمع های فعلی ایندوراما واقع در ساحل شرقی ایالات متحده به بهره برداری برسد.

سخنگوی ایندورما افزود: مجتمع اشاره شده یک مجتمع پلی اتیلن ترفتالات با مقداری ظرفیت اضافه (extra capacity) است و ما تصمیم گرفته ایم تا کار بازیافت را در آن جا انجام دهیم و سپس با ظرفیت اضافه به تولید پلی اتیلن ترفتالات بپردازیم.

فناوری شرکت لوپ، مولکول های پلاستیک را به واحدهای مونومر پایه DMT و MEG تجزیه می کند. مونومرهای تجزیه شده سپس می توانند برای تولید پلی اتیلن ترفتالات دوباره در کنار یکدیگر قرار گیرند.

۹ مهر ۱۳۹۷ ۱۷:۰۵
نیپنا |
تعداد بازدید : ۲۲۴